Monday, August 20, 2007

e-buntu

buntu mencari jawapan teka teki hidup dalam 3 hari ni .. gua kembali dgn titik2 crite baru..jadi same2lah mengupdate crite idup gua.. wewewewewe

sejak dah bermenjak ni, gua dah makin hepi n ceria n kadang2 nakal gak.. tak taula kenape.. maybe sbb 27 ogos ni gua test drive dgn JPJ.. hu hu.. sure gua skema giler drive sblm 'kawan' tuh.. mane taknye dah dekat 5 thn gua bantai drive kete secara rambang.. tub2 nk main test2 plak..

18 ogos lepas.. gua dgn jali dah lalui ujian pra pemanduan QTI dgn guru skolah memandu tuh.. oklah gua dpt 17/20.. disyaratkan lulus 16/20.. ade sorang awek yang saing2 gua test itu hari dpt 18/20.. tapi malang bagi jali apabila hanya d.a.p.a.t e.m.p.a.t jek... so dikemudiannya jali kenelah amik test balik QTI tuh.. kang dah lepas barulah bole test JPJ..

then semenjak tapak umah gua dah meningkat dipacak2 bim make gua teraselah hepi jugak.. adelah jugak selang 3 hari sekali mula usya2 tapak.. risau kot2 tak jalan. cepat2 gua g report.. well tunggu je la hasilnye.. dan yang paling gua hepi

semalam OU gua interview kat UiTM tuk jawatan jurutaip.. agak sedikit gusar apabila soalan yang ditanye mengenai nama VC, TNC dan berapa cawangan UiTM seluruhnye.. manelah OU gua nk petik jawapan tuh semer.. yang gua ingat gua ade ckp kat OU gua nama VC jek.. kot2 ade disoal.. sekali ade la plak.. so tak prepair la kirenye tuh.. so nak tak nak tawakal n berdoa je la.. agar adelah rezeki tuk OU gua.. kirenye nih dah interview kedua la.. sbb yg pertama haritu masa sesi temuduga kederasan menaip 8 ogos.. gua pun ada applykan OU gua 2 jawatan lagi dalam UiTM if yang tu tak sangkut.. so adelah backup plan.. sementara OU gua still jaga kedai runcit tuh..

anak2 gua dah makin ligat2.. tiap hari balik sure gua belum stand motor pun diaorang dah buat rusuhan kat akak penjaga tuh.. habis ditolak daun pintu.. sampai kat gua.. sorang2 nak enjoy atas motor.. well.. kalau gau dah solat kat opis.. gua angkut je la ronda2 kampung kjap.. kalau tak larats angat.. gua akan suh anak layan katun chanel 61.. paling koman waktu tu ader mr. bean... kang kalau gua teringat sblm kul 7 mesti ade siaran mari mengaji kat C 22 atau TV9...

dah beberapa kali otak gua berlegar tuk usya line2 muara kat pelabuhan klang.. gua dengar makan kat situ sedap2.. ade tu sampai beratus2 habis.. camnelah sedapnye ye.. betul ke enak2 ikan bakar dia... dah le gua tengah diet.. cet... kacau2.. yang pasti gaji je kang.. gua nk try survey gak la lokasi tuh.. then nak servis kete n motor.. dan berlalula membelah highway tuk balik ke JB.. insyaallah..

ops lupa nk stori.. malam tadi gua menang 3 kali main badminton.. 1 masa partner dgn uncle spek.. kedua masa dgn azan n ke-3 single lawan botak a.k.a PGK (pendekar kopi gopi) tapi gua tak dpt nk layan jin main plak.. dia penat n gua pun penat.. takpe minggu depan ader.. n selagi ramadhan belum menjelma gua try la main sepuas2nye.. tapi gua dah pasti sure kene turun gak pada bila-bila malam bulan pose nanti bile kenit a.k.a TBK ( tanpa belas kasihan) balik dari UK..
apelah helah plak gua nk kate kat OU gua.. sure dia tak setuju gua membanting lengan dibulan2 penuh kerahmatan nie.. kakakaka... lelaki lelaki..

well.. tu jek.. len kali sambung

3 comments:

kenit said...

mmg bulan rahmat... lepas pekare pekare sunat yg melimpah limpah pahalanyer kasik peluh skit badan bang... maklum laa lepas terawih mengtekedarah lagik... kasik sihat skit perut...

lanhijau said...

Wak jan, kalau nak pegi makan kat muara kena tengok kedai. Ada yang memang sedap seafood dia, ada yang indah khabar dari rupa. Muara ikan bakar memang terkenal, aku dh penah pegi tapi layanan slow skit sbb ramai orang. Rating sedap aku bagi 6/10 jek sebab bagi aku taste dia biasa je. Restoran Selat aku tak penah pegi. Tapi ada satu restoran best nanti berminat contact le aku ya.

daddy cool said...

memang botol tu bang.. sihatkan perut n badan.. tapi kalau balun penuh masa makan.. kang tak pasal2 termuntah bile 2-3 kali smashing pumkin.. kekeke..

tak boleh plak nk komen kat blog en.lan.. hmm kedai ape tu yg sedap.. kalau ade rezeki kang.. boleh sama2 menjamu selera disana.. pasti meriah.. kene plak amik masa buka puasa..