Wednesday, March 08, 2006

iye ke...



setiap detik saat berlalu bagai tak terasa jika sdg aku melakukan sesuatu yg berfaedah...

tapi kalau kosong sprti menanti, menunggu, fikir dan terus melayan kerenah perasaan maka terasalah detik yg berlalu begitu perlahan dan membosankan...

pecarian erti hidup sebenar pun aku tak pasti... selain yg kuat dan utuh dalam fikiran aku.. bahwa aku harus patuh pada setiap perintah tuhan dan jauhkan segala larangan... seprtimana juga dalam hidup seharian dan matlamat hidup aku... mungkinkah cuma.. dah sebegitu.. iaini... diciptakan, dilahirkan, membesar, belajar, kerja, mencari kenalan.. lalu berumahtangga.. ada anak dan menjadi tua.. tua dan akhirnya kembali..

pernah aku terpk... mcm mana kehidupan disana.. apa yg dpt aku lihat sebenarnye.. mcm mana keadaan tuh... sendiri tak pasti boleh ke pk yg jauh2... ngeri bile pk bahwe... dunia nk kiamat... akhir zaman.. mcm2 mala petaka datang..

saat ni detik ni.. aku sdg memakai baju belang hitam merah.. ragbi berkolar putih berlengan panjang.. berseluar hitam dan berambut pendek... cukup ke.. itu ke aku... aku yg sebenar...

ntah la.. kadang sblm lena malam... aku kecewa dgn aku.. tapi kadang tersenyum bangga... gile ke.. ntah la.. susah nk pk jauh2... yg pasti hidup mesti diteruskan... itulah pegangan hidup aku...

harapan aku.. agar takdir dan nasib menyebelahi aku... setelah usaha yg aku lakukan selama ini... amin...

No comments: