Monday, February 12, 2007

ganaz sket...

hmmm hari ni... aku dgn penampilan ala castello.. atau american skin head.. tapi bagi aku,
aku adalah aku n penampilan aku adalah luahan hati aku yg buat masa ni ingin lebih tegas n keras...

sejak 2 menjak ni kire boleh tahan gak imunasi ketahanan kelopak mata aku dari tertutup masa opis hour... kire ok aper.. dedulu iingat gik kt opis lama.. akulah orgnye kaki tido.. mane taknye,
keje takdek.. layan le snap turu sat.. sampaikan bos boleh marah aku bile org lain tido..
dia kate aku pembawak virus.. padehal aku tido pun sebab aku kene stayback jaga anak masa tu..

bayangkan la.. aku kene jaga anak aku 2 org yg masih kecik2 lagi.. then plak dah le kene mengusung sana sini wife n anak2 masa tu naik motor... rutin harian aku..

tapi tu semua bukan alasannye... tapi sebab dah aku busan takde koje.. layan tido je la.. kaakakakak..

semalam aku rasmikan mesin goteng rabut baru yg aku boli dgn rege RM29 hingit.. itu je yg ade.. aku balun je la.. tapi sure pakai sekali dua je kan.. so aku belasah rambut anak2 aku.. hu hu.. sian diaorang.. dah mcm pekan plak.. ada jambul didepan.. lelain tu tapak 1... gile bai... mesti sejuk pale..

aku yg duk opis hari ni pun agak brutel dgn kebotakkannye... sejuk jek kene aircond...

pagi2 tadi mesti dah suspen jek semua jejiran aku nengok aku lagu ni.. he he mesti dalam hati memasing ingat aku buang tebiat.. x pun sbb nazarke.. kakakaka.. lantak pie la nk pikiyak ape pun... asalkan semua jiran aku selamat n sehat anak beranak..

pagi tadi sampai kawasan uitm pun bile aku bukak helmet jek.. dah jadi fokus point pandagan mata semua.. biasalah berkepala alien ni.. mesti dijadikan bahan tontonan...

tapi balik ni aku kene settelkan kepala2 anak2 aku supaya lebih kemas.. sbb smlm tak kemas sangat.. dah merenggek sbb gatal...

hari ni aku nk siapkn sesikit keje pasal conference n nk senangkn hati.,. sbb esok mau anto wife aku g interview n balik kampung.. mesti syok hari esok... harap2 selamat sampai n kembali semula ke uitm shah alam tuk bekerja..

x sabo aku nk tengok wajah2 mak ayah aku.. then kampung halaman aku.. dulu aku pernah janji nk tinggalkan dunia kota ni n balik ke kampung selepas 5 tahun.. nampak gayenye aku kene telanbalik kate2 tu... nak tangguh selepas 30 tahun aku berkhidmat lagi dgn uitm ler...

smlm lin.. mesej aku ingatkan aku tarikh 14 feb.. nk adiah katenye.. hmmm.. kesian nye aku ni...
wife aku pn tak mintak adiah.. dia plak lebih2.. tapi aku x balas pn... diam jek..
biarla masa dan waktu berterusan.. aku maleh nk ignore dah..

waktu ni.. hubungan aku n wife bertambah baik.. ada saja baik2 kemesraan tu datang.. tapi dari sudut yg berbeza... lebih kepada kemesraan seorang teman tapi mesra... agaknye masing2 cuba nk cari keserasian balik.. aku tau perasaan hati wife aku yg kadang2 nk dimanje.. nk dipujuk, nk dibelai n nk dirayu.. tapi ntah nape kadang aku ni malas benget.. nape la ye.. kenape aku dah tak seromantik dulu, x senakal dulu, n tak tak tak semuanye..

kadang tu wife aku merungut bile aku manjekan anak2 lebih.. x kan la dgn anak sendiri pun jeles kot.. kalau aku buat2 romaktik plak kang.. tak ke haru je bile dia tahu aku just belakon.. dasyat tul la mainan perasaan ni..

dunia2... seperti petikan salah satu nukilan hati " jarang anak melayu macam ni " tu la kate2 dari dr.mervick dihalaman 205 dalam kisah
rentetan jiwa2 ingin bebas...

No comments: