Sunday, February 25, 2007

santai...

sabtu pagi aku dah sesiap dgn jadual hari yg dah wife aku plan siap2...

mlm tadi jali datang umah aku, sempat gak aku tunjuk skit skil gorengan guitar panas ala suam2 tarik.. lepas tu aku banje dia makan sate kt kedai area jalan manggis kot..

so pagi sabtu tu aku dah siap2 nk g ikea tuk sampaikn hajat wife aku nk beli pinggan mangkuk hayun... kekekeke... ok so bile dah siap sarapand alam kul 9.45 tu.. masuk plak 1 kol ni.. rupenye dari apek cine mane ntah kate nk datang umah pasang astro.. alamak aii.. org dah nkkuar dia nk mai plak.. aku cakap aku dah nk blah.. diakate tunggu dia sampai dalam 15 minit..

so oklah aku pk... memang niat aku nk pasang astro tuk wife n anak2 aku... itupn sbb kebetulan aku g belanja kt giant shah alam.. waktu bayar tu nampak la signboard berbunyi cenginih...
promotion astro installment 100, with purcase RM80 above.. betul ke aku eje tu tak tau la..

lebih kureng gitulah.. wife aku pun terus ajak aku g tanye.. lepas kasi butir2 yg diberikan dia kate tunggu la dalam minggu ni mesti ade org kol balik.

so apek cine tu pasang siap dalam sejam setengah kot.. paling lama dia buat masa pasang kuali penerima singnal tu.. dia duk tanye mane arah matahari terbenam then aku tunjuk je la mane arah kiblat aku solat lebey kurang tu kan.. dia godek2 sementara aku lepak dalam.. siap pasang aku pk ni mesti kene tunggu seminggu dua ni.. baru dapat siaran.. rupenye tidak... siap je pasang on je terus layan chanel2 astro.. wakakakaka bagus tul... aku ingat kene tunggu sebulan dua tahun ke kan...

then apek tu mintak 100.. aku beri jek dia pun blah la... so kene la aku maintain duit sebulan dalam rm50 tuk astro plak.. hu hu... bil dah konpem naik..lagiplak aku ni suke nengok sukan yg duk life manjang malam2 hari.. he he

la ni mate pun dah merah.. pale plak pening2...

mase kt ikea aku takde la balun ape barang.. semua wife aku pilih.. ape yg dia rse patut ade kt umah tu.. tapi aku tak tanye plak nape dia x beli pinggan... ni mesti kes mahal ni.. takpela kang aku bawakkan je kat kedai 2 ringgit... kekekeke saving betol.. so sampai umah jek tak kemana...

sblm sampai umah tadi aku singgah satbeli burung kt pekan meru.. usya punye usya aku pilihlah burung merbok.. and 1 sangkar campuran plastik n buluh. ok la.. semer sekali masuk makanan n bekas2 dia.. dalam 44 hingit... oklah tu kan.. sblm tu aku usya 1 burung tiung.. mahal wooo 3 rat lebih.. belum lagi kera.. cecah 500 siap lesen..

sampai umah je anak2 aku duk godek2 sarang burung tu. tengah2 duk nk msak tu.. masuk plak 1 mesej puaka kt phone aku.. aduhai.. wife aku plak sambut.. terus dia tanye.. aku baru je sedap2 nk melabuhkan tirai mata yg ngantuk ni... rupa2nye si lin anto mesej.. kacau betul la..

wife aku plak tanye.. abang ni ade ape hal lagi dgn si lin. ni mesej masuk duit dah ke belum.. pergh.. aku terus jawab je la.. dia nk pinjam duit abg tuk bagi adik dia pakai yg tgh study kt upm serdang ni.. terus wife aku tarik muka masam.. cukup kt sini aku katekan aku berjaya kawal emosi dan keadaan dan selang 30 minit selepas tu semuanye kembali normal..

walhal.. aku baru je minggu lepas buang semua gambo x gf aku.. adelah gambo yg aku kumpul tu dalam 15 org... selebihnye aku tak tau kemana... dan gambo lin lah yg paling aku tak tahan tengok aku bakardepan mata aku sendiri.. seperti mana aku bakar semua surat cinta lin 7 tahun yg lepas... sbb kali ni aku yakin dan tahu wajah tu sentiasa ada dimana aku ada.. kecuali aku gile atau mati. dan aku tak nafikan aku juga ada dihati dia sampai biler2... aku tau aku masih menang dihati dia... cuma biarlah dia saje yg tetap menyimpan aku dihati dia.. dan aku plak... akan cuba selepas ni tuk lupakan dia.. yg aku nak hanyelah wife aku natasha nadia bte abu bakar...

perghhhh giler betul penangan kasih sayang seorang isteri kepada suaminye.. yang pasti aku tak beri langsung duit tu dan aku beri 1 mesej pada lin... Aku gaduh beso pasal mesej ni, k.tasha dah marah. hope jangan ganggu lagi buat masa ni, kite tetap just kawan je kan...

so itu je la mampu aku buat tuk selesaikan masalah... mlm tu aku cuba hiburkan hati wife aku dgn petikan gitarlagu2 cinta masa dulu2.. then aku ungkapkan kate2 yg boleh diperbualkan...
aku tau hati dia menanggis tapi aku cuba manipulasikan keadaan tu seolah2 satu kenyataan hidup dimana adanye dugaan dan cubaan dari allah kepada semua umat2nye.. aku dah bilang tak mau pakai phone tapi wife aku suh gak pakai.. hmm.. mungkin ade episod wife aku yg aku tak tau selama ni.. dan mungkin aku kene korek isi hati wife aku habis2 san tuk tau rasa yg tersirat agar satu hari nanti semuanye terjawab.... agaknye lah kot.. gua tak tau beb

dalam bebelan wife aku tu aku dapat tangkap 1 ayat.. dimana dia tak pernah salahkan aku dalam hal2 sebegini yg dah lumrahnya terjadi dalam kehidupan manusia.. tapi dia tak tahu macam mane caranye tuk memadamkn memori antara aku dan lin.. ape yg aku dan wife aku pasti... hidup perlu diteruskan... demi anak2 dan masa depan... lawak2 jugak bang.. tapi kalau lebih2 siap la... kot ye pun nk berkawan jgn la sampai lupakan anakbini... yelah baiklah.. jawab aku.. mane pernah aku lupa.. balik gak umah tu.. tido gak kt umah tu.. kesana sini pn bersama.. makan sama.

petang ahad plak.. adik aku n laki dia mai ke umah.. sambil2 lepak tu aku ajak si adi ni p usya2 umah tuk disewa.. katenye nk sewa umah plak. tak larat nk duk dalam kolej jadi RS dah.. hu hu
so jumpelah 1 umah ni.. belum siap pun umah tu.. tinggal masuk api air, plaster dinding n lantai.. lelain tu aku nampak dah naik dah.. dalam sebulan g pakcik tu cakap akan siap.. so betul2 bertuah la adik aku if dpt masuk umah tu.. dah le umah baru siap.. kawasan plak cantik.. bersih..
syukur alhamdulillah...

dan hari ni.. fith kawan aku yg duk study2 lagi kt japan tuh. kate .. dah kirimkan barang yg aku pesan... so hope sampai la dgn selamat dan semoga ianye menjadi hadiah yg wife aku inginkan..
yerlah x lama lagi nk kene tinggalkan wife aku selama 2 minggu.. anak2 lagila. mesti rindu giler kt aku punye... kesian aku... nk buat cam mane.. dah tuntuan tugas.. kene gak pergi demi pengesahan jawatan tetap tu...

apepun.. aku harap semua org bahagia.. semua org berjaye.. camtu gak la dgn aku.. aku nk kecapi kebahagiaan dunia dan akhirat...

kalau ade episod aku lagi aku rase aku akan tulis balik blog ni akan datang.. buat masa ni nk stop dulu kot...

No comments: