Wednesday, May 02, 2007

semangat setiakawan

aku: mie.. malam ni jom layan line serdang...
mie: gua tarahal beb! jom2.. ko ajak sekali sudin dengan daneil...
aku: diaorang konpem ikut punye.. silap2 tokek pun ader...

tepat kul 10 malam gua dengan member2 gua turun dengan motor kriss masing2 lepak dekat tepi highway serdang. memula pusing2 usya2 line then baru part kat salah satu kedai makan tepi jalan tuh..

ngam2 kul 11.45 sudin start motor bakar line.. hmm mie dgn daneil tgh sibuk layan awek masing2.. gua pun sama.. layan dulu awek yg dah pun jadi wife aku sekarang nih... maklumlah masing2 lepas ni nk tunjuk skill merempit...

memula turun tuh aku dah agakdah.. tokek n the team lagi 2 biji kriss dgn 1 ex5 konpem ader.. bermakne malam ni kebanyakkannya bebudak kolej MTDC bakal menuju kejalan yang lurus... slek sikit lar.. gua pakai sportrim depan belakang.. tayar plak beso.. konpem berat...

starting jek dah dekat trifik light the mines.. dulu ade trafik light tu.. now dah buang dah.. banyak perubahan kt situ.. bile start jek.. sure semua pulas2 trotel tu habis2 sambil kaki kiri tekan gear jgn kasi lepas..... bile dah nampak ready semua sama baris.. baru lepas gear.. pergh berderu darah same dgn bedesupnye rempitan moto2 kapcai tuh.. yang aku tau aku no 3 belakang tokek dgn si apai kot.. apesal plak ex5 tokek boleh kat depan siot tul la..

sampai simpang maut serdang atas jambatan tuh semua turun minyak.. kawal handle.. aku dah dekat belakng tokek dah.. aku pulas habis.. tetap gak belakang tokek sampaila jejantas serdang depan BP ke petronas ek.. lupe .. suwey la.. sekali lagi layan lepas kona tu.. pun same gak gua tetap belakang tokek.. ni kes dia dah masuk toyol la dekat engine dier... maklumle motor gua stendet dare.. x pernah usik engin pun..

sempat gak masing2 buat stunt superman.. ader yg membongkok jek.. ader yg plesing2 motor lawo tapi tak kemana.. ampeh tul.. lepas 3 lap kot.. cukup la kan.. kang rosak motor.. gua pun naik ke tepi then g lepak dgn awek2 semua.. sebelum tutup meja kedai sempat gak mie cite yang handle n pedal motor dia mase kona kt jambatan tuh dah kene di-vider tepi tuh... perrgh risau aku.. kalau mie jatuh malam tuh konpem ke spital ler... dah bape org maut kat kona tuh..
nyway tu la pengalaman zaman2 darah mude..

semalam aku jumpe balik shay n apachee(mie) diaorang lepak serumah sekarang kat area balakong... shay nampak berisi sikit. mie dgn gaye rambut panjang n teknik rebonding... aku gak yg dah gemuk n beranak penak.. shay jamu aku dgn lauk kari ayam n ikan goreng.. 2 pingan aku belasah semalam.. anak2 aku plak bikin kecoh satu rumah dgn larian jarak dekat sana sini..

lepas solat zuhur sempat gak aku charge bateri mate aku ni setengah jam.. lepas sembang2 kenangan2 lama zaman kolej aku pun blah dalam kul 3.45 gitu.. sampai area sungai besi wife aku ajak singah pekan beli kueh n air tebu.. sambil drive sambil makan sampai la area meru kul 5 ptg.. singgah sat kilang tepi jalan haji manan tuh usya2 perabot.. kot2 ade jual kerusi makan.

kul 5.30 baru balik umah.. sampai umah masing2 letih.. aku basahkan badan sat then solat asar then layan baring2...

aku harap shay n mie berjaya dalam hidup masing2 dan semoga cepat2 kawin.. maklumla rasenye dah lame bercinte tuh.. masing2 dah dekat 10 tahun berkapel..

lupe plak.. hari ni genap 30 hari gua benti isap rokok.. semalam pun hampir2 shay bakar hati aku dgn ajakan menghisap rokok.. nasib baik dierorang respek dgn semangat jati aku.. wewewewe.. kalau tidak... ermmm

welll pagi khamis nie.. gua nk relex2.. sementara perhatikan staf baru masuk (kerani) n ade sorang budak skp kot.. ntah2 praktikal.. silih bergantilah manis2 dalam opis aku nih.. sabo je la..

chioooossssss

No comments: