Sunday, October 21, 2007

Salam Kembali aidilfitri




Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua, baik yang tau atau tak tau wujudnye blog saya nih,

Jadi dikesempatan raya nih, saya ingin la kan memohon ampun dan maaf jika terkasar bahasa semasa memblogger tak sedar2 diri dulu, then yang mane saya tertulis nama ke kan, atau tersebut2 tuh haraf maaf la ye.. saya ni insan biasa, yang baik tu dari Allah, Yang buruk tu saya la juga hambanya, jadi Maaf Zahir Batin. Sekian.

Alkisahnye... pada 11/okt/2007 yang lalu, gua dengan selambanye balik ke kampung pada jam 3 pagi, pergh... rase cam kejam jek terhadap anak n isteri, mane taknye.. lepas packing2 barang dalam kete, gua angkut anak2 plak letak baik punye kasi baring, then lepas OU gua masuk gua pun redah la keheningan pagi tu kerumah adik gua, sampai je sana dia dah siap2 dgn laki dia n mak aku tuk saam2 konvoi balik ke JB.. ingat geng... jam 3 pagi tau.. dikala korang enak beradu n tengah mimpi2kan lauk tuk bersahur tu ..

target tak lari bile mane gau sampai je kampung area kul 7 pagi.. hmm ngam2 ho.. 4 jam.. sempatla singgah 4 tempat perhentian. biasalah... kete berat, takkan nk buh minyak banyak2... mcm F1 pun bijak pandai.. kalau nk lebih laju buh minyak sikit.. kang dekat nk habis masuk la pit kan.. so gua try la buat care tuh.. kakakakaka.. meroyan betul.. lagi lambat gua sampai kampung tuh...

so faham2 je la kan.. seperti lazimnye.. ayahnda gua akan buat bisnes jual dodol dihari raya nih.. sbb masyuk la dia akan buat selalu.. so petang haritu.. gau kenelah tolong abg gua tuk mengacau dodol... pergh... layan seh.. gile geng.. sekali kacau benda seberat 50KG.... kalau sape2 yang pernah kacau dodol tuh.. dia tau la camne azabnye.. kalau tak mengelembung tapak tangan, tercunggap2 menahan nafas n mata sbb asap banyak... tapi sbb tu la erti malam sblm raya lebih bermakna [ada aku.. merasa gak aku jaga ketupat n lepat raya tahun ni samai la kul 2 pagi.. nk ikutkan kene jaga sampai subuh.. tapi tak larat la.. kang nk bangun tuk solat raya mis plak kan..

tahun ni gua beraye 5 hari kat JB...

so lepas 5 hari beraye kat JB, gua berangkat balik ke Meru klang, sampai umah dalam kul 12.30. siap basuh baju n kemas2 umah.. esok paginye gua g umah mertua gua kat saujana impian kajang, dalam kul 9.30 kiteorng g gerak ke temerloh PAHANG.. pergh.. letihnye beraya kat sana plak.. tak menjadilah plan gua tuk hanya just raye 1 negeri jek tahun ni.. nampak gaye kene balun 2 negeri gak la.. dapat la beraye 2 hari kat pahang, balik semula kat meru klang dah hari jumaat... so dari jumaat, sabtu n ahad tu tak senang la duduk sbb beraye sakan umah jiran2 kat jalan jambu tuh.. umah pakcik kat shah alam, umah kawan study masa zaman kolej dulu.. n mane2 la yang sempat...

so pagi ni.. lepas gua baca blog setiakawan di http://setiakawan.blogspot.com/ yang penuh dengan kontroversi hal2 seteru2 pahlawan pedang badminton.. maka gua pun coret la sikit hal blog gua yang dah pupus dgn cerite nih.. hope rakan2 sudilan beri sedikit bual bicara kat area komen tuh.. tuk gua lagi bersemangat dalam idop.. takdela cakaop sorang2 jek.. hu hu..

selamat la ye semua.. amin

ade sikit juadah tatapan mata nih...



3 comments:

Zan said...

aperlak tak semangat. kasik semangat la, cerita kontroversi. tak mangga la.

Anonymous said...

tak amik gambo raya dgn Lin ke?? ;p

daddy cool said...

sebenonye gambo ade diambil sbnyk 3 keping... tapi bangun je pagi esoknye.. semua dah hilang.. takkan nk sound OU kot.. faham2 je la kan... OU mane tak jeles... tu tandanye sayang tuh...