Sunday, October 28, 2007

aktiviti sehat memakan diri...

pe kaba geng, kali ni wa rase nk citer hal2 yang berlaku selepas raye seminggu 2 ni la kan..

setelah puas beraye maka bermula edisi meringgankan badan dengan rutin harian wa. wa akan mulakan bangun pagi dgn selawat n sit up sebanyak 50 kali kalau mampu, selalunye 40 la.. then lepas melepaskan hajat wa akan mandi n solat then gosok baju keje sendiri... nak cepat biasalah lelaki.

masuk keje kasi punch sblm kul 8. skrng tak lunch la.. sbb wa pose 6 syawal nie. then balik keje petang tu solat asar kat umah, then sit up 50 kali gak.. baru la pecah sikit lemak tepu kat perut wa nie.. la ni ade rase sakit2 plak.. maklumla.. kot2 la ni otot seketul yang membuncit nak membelah pecah jadi 4 otot sasa.. wakakaka...

lagipun wa skrng ni dah lebih 3 membanting lengan n keringat kat gelanggang badminton. 3 kali dgn klan2 setiakawan n sekali dgn staf opis wa. termasuk la bos2 wa. yang bestnye masa main dgn opis wa tuh.. wa pulun habis2 maklumla wa ni dah masuk kategori boleh main la tapi wa tak riak n bongkak.. wa lebih main suke2 bagi bola n kasi depa2 semua kelam kabut lari2 sikit.. lagi best biler dpt berpartner dgn awek2 opis wa... tapi ade satu awek ni x nk partner dgn wa.. wa rase dia malu la.. n wa rase dia nk smash wa.. tapi yang sedihnye.. wa tersmash dia plak.. kat dahi plak tuh.. sampai la dia busan n kuar dari gelanggang.. kejam ke wa ni.. wa rase tak kot.. sbb wa tak point pun kat dahi.. wa cume nk gurau2 jek.. hish ape la wa nie.. kesian HANI.. sure dia akan ingat belaian kasih gua kat dahi dia tuh.. wakakakaka

nak jadikan citer.. sblm main dgn team opis tu.. wa g balun main kat subang reket seperti kebiasaannye dgn klan2 setiakawan.. dari kul 11 ke 1.30 pagi.. tapi wa dah cabut jam 1. tak larat dah.. malang sikit la wa kalah masa lawan single dgn pendekar Tanpa Belas.. hancus permainan wa bile wa keen tapau 15-1 then set kedua 15-7.. walaupun tak sehabis pulun tenaga tapi wa tak sangka kalah banyak tuh.. maybe TB sehabis2 nk henjut wa sblm tournament 3/11 nie kot.. maklum la itu time nanti.. piala n nama menjadi pertaruhan.. so hope wa leh semangat n kasi pulun habisa2an tenaga zahir mupun batin...

jadi pagi isnin nie wa pun rase mcm sakit2 itu segala sendi.. apetah lagi team opis wa yg tak pernah2 main badminton.. sure sengal giler angota badan.. dan isunye pagi ni.. wa tengah menunggu dgn sabarnye kaba gembire dari seorang kawan... manekale sorang kawan dah sampai dgn berite gembire dimane sesampainye " baby " baru aku.. alhamdulillah akhirnye sampai gak altec lansing sound sistem jenis ATP 3..tuk kegunaan harian aku kat opis nih.. wewewewewe... bingit jadinye... bapak gegar opis... sementara baby aku si MAC 5 sangkut kat bendahari kot... takpe.. sampai mase mengandung bertahun2 pun tak larat gak bendahari tuh.. sure dialahirkan gak bajet tuk aku pakai itu mac5...

apepun kasi layan kepla la geng... see yah .. jya

4 comments:

Anonymous said...

akulah org yg dia smash..mmg sblm training lagi dia dah bgtau aku dia nak smash aku..nie bknnya 'tersmash' tp mmg2 nak smash aku...dgn aku pun dia xder hati kemanusiaan nie kan....em,aku harap dia faham apa yg aku nak ckp..aku xsimpan dendam pun kat dia..biarlah dia bangga dan menyesal dgn atas apa yg dia buat..aku cuma bdk biasa jer..pa2 pun aku harap ko berjaya utk perlawanan badminton sabtu nie..akhir kata gambattei!!!YOSH!!!

Zan said...

Kene tang mata ker tang hidung tuhhhh.

Anonymous said...

poyonye bunyik dier riak...
ala.. tp klu smash masih ade yg xlepas net tu maksudnye kene belatih tuk tinggikan diri ckit lg la..
muahaha..
but thanks wak... best men sesame.. but just for exercise.. xnak more than that..

ala.. dapat speaker altec tu pn bkn nk bg org len dgr.. dier dgr sensorang je.. kedekut.. nati kene curik baby tu br tau..

da..

Anonymous said...

update la.. update la ;) lmbt btulla..