Tuesday, November 20, 2007

3 kisah 1 penantian hu hu...

Hmm…. Sampai dimintak update blog aku nih..

So dengan ringgan jari jemari kaku aku nih, aku gagahi juga menaip segala macam ceritera yang sejak berakhirnye bulan syawal tempoh hari.. so adelah 3 kisah ni.. dan 1 penantian..

Satu aku nk citer hal berkaitan aktiviti sukan opis aku, dah berkali2 gak la keringat hasil dari permainan bertungkus lumus ye.. bukan berhadas… tu la dia hasil dari beberapa sesi latihan menghempas lengan (badminton) sesame rakan opis, baik bos maupun kengkawan. Aku rase best plak bile mane kudrat aku ni diperlakukan dan diperlukan oleh kawan2 tuk menerima asakan dari klan2 yang agak gagah. Banyak perubahan dan berdaya maju bagus betul la cara permainan awek2 opis aku.. baik mak budaknye maupun anak dara nye.. lebih2 lagi dara phoenix.. semakin menganaz disetiap sudut gelanggang blah depan. Ade saja teknik dia cara asakan terus mendatar kebelakang atau slow ngam2 choi kat depan net.. sapa kene sure sakit pinggang la.. he he.. hani a.k.a gundik diraja sememangnye terkenal dgn pukulan kuat kalau dapat ngam2 betul2 atas kepala.. sure bola pergi punyer.. tapi agak lemah dibahagian depan.. bab2 nk lari kedepan then amik bola tu masih Nampak ketara kelemahannya.. apepun semua dah makin best.. kire layan gak la kalau lawan diaorang nih.. lepas nih maybe bukan aku je boleh smash depa.. la ni aku plak kene berkoyan2 bulu tangkis kat dahi.. wewewewe

Dua aku nk citer hal kerja aku kt opis, la ni aku masih tetap sibuk dgn hal2 konferen antarabangsa yang akan berlangsung 12-14 december nanti.. yang menjadi duri dalam dagingnye ialah, bile mane hal montaj aku ni dah sudah2 selesai.. ade saje kerenahnye.. pc plak slow.. tap ink pulun guan software after effect.. memang ketare kesiputannye.. nasib baik ade si hani tuk layan keje2 e-proceeding nye konten.. ha yang tuh guna flash.. dia lagi terrer dari aku.. boleh kate semua hal bab flash dia tau la kan.. aku just tokok tambah sikit je la.. then ade la jugak keje2 tepi sikit2 celah2 masuk.. bile mane bos dah terpacak sambil sebut nama wak jan atau hani faham2 je la kan.. ade la tuh.. sure urjent.. Then nk dijadikan citer.. lepas je konferen nih aku dgn team ala2 multimedianye team akan dapat 1 projek pembangunan bahan kursus dalam masa 4 bulan kene settlekan.. dia punyegamat job nih.. sampai meeting berkali2. La ni baru2 nih dari pagi sampai petang meeting dia.. tapi terima kasih banyak pada sal la.. sbb dia la yang banyak faham ini tugas dan banyak menguruskan hal dokumentasi… kalau takde sal.. sure bingit projek nih.. dia peruntukan 2 bulan tuk siap papan cerita n segala jadah dokumentasi bahan kursus tuh.. then 2 bulan lagi tuk pecahkan kepala masukan semua segala jadah konten dalam perisian engine courseware… ha bab engine tuh bernasib baik la bile mane vendor dah siap2kan tuk kiteorang uruskan.. he he.. well see la soon..

Tiga aku nk citer hal pembelian umah aku yang tak sudah2 halnye.. yang gamatnye bile mane pemaju tuh sendiri tak habis2 kasi kol sama aku punye phone serupa dia bikin dia punye bapak punyer phone.. wewewewe.. tak sudah2 kol aku.. sikit2 tanye bile mau bayar 10% downpayment.. hish kan dah aku bilang tunggu je la kwsp kuarkan epf aku yang tak seberapa jumlahnye tuh.. tulah dulu.. keje kat kompeni lama, buat tak tau jek epf masuk ked ok.. la ni mula la nganga.. org keje 3 thn dah ade 10K dlm akaun ke2nye epf.. aku dah keje 5 thn baru ni je la ade 5K kat akaun ke2… huh u.. so nak tak nak kenelah minta izin OU aku tuk kuarkan epf dia tuk combine jadi super duper tuk langsaikan baki pinjaman berjumlah 12,680.. well dikire2 gitu gini dapatla aku kuarkan 5,700, OU aku kuarkan 6,200. Tapi kerana sayang punye pasal.. aku suh OU aku simpan 1000 tuk dia buat simpanan dimasa terdesak dalam ASB, so tinggal la jumlah 10.9K.. aku plak gatai nk beli tv sharp yang memang sharp habisla gambo dia kat flat screen tuh.. huh u.. gile wo.. sape taknak.. mahaguru lan hijau tolak kat aku dari dalam kotak lagi.. siap warranty cume 700 cash.. la tuh plak.. kenelah beli cabinet tv baru tuk tamping keberatan tv tuh.. kat situ dah langsai lagi 250.. hmm sangkut plak 1 kabinet almari berlaci OU aku nak tuk bubuh pakaian anak2.. huh u situ dah 300 plak.. so dapat tak dapat aku just bayar 7,900 kat pemaju dan 1,250 kat peguam (khamdan n co) dan 440 kat nisa khamdan n co gak.. so setelah dikire2 makanye aku ada kekurangan 4,780 lagi dari jumlah 12,680 tuk dibayar pada pemaju tuh.. well nak tak nak kenelah citer hal ke empat..

Empat aku masuk bab bini no 2 la kan.. sbbnye.. kerana bini no2 ni la yang bakal membantu aku tuk langsaikan 4k lebih lagi tuk umah tuh.. so camen nk dapatkan tuh.. sama2 ikuti kisahnye akan dating.. wawawawa… wewewewewe…

2 comments:

Zan said...

siot lu.. bikin cerita kontroversi aje... bini no 2 tak mari lagik ker? ingat sudah mari itu bini no 2, kalau dah dapat mesti tak biarkan geng setiakawan pergi trip begitu saje.

daddy cool said...

wakakakaka... sori geng.. tiada yang terindah disaat2 penantian nih... walaweeee