Tuesday, April 11, 2006

atok!



hmmm anak sulung n second aku tersebut perkataan atok! masa tgh layan cite dlm tv hal2 berkaitan maulidur rasul..

maybe pada pandangan bebudak ni.. org tua yg pakai songkok dan berjanggut serta berbaju melayu seolah2 serupa dgn atok2 dia... he he aku pun bakal jadi tua n atok gak nanti.. amin

hmm pepagi lepas mandi solat subuh aku siapkan kain dalam baldi yg dah wife aku buh clorox... saje nk buangkan memana kesan degil pada tuala2 anak2 n aku sendiri.. biasalah lama tak cuci bersih.. kadang tuala putih dah jadi rupa lap lantai.. padahal lap badan aku tu lepas mandi... hehe

lepas jam 8.30 pagi anak2 bangun aku mandikan yg beso2 jek.. yg kecik sekali wife aku handel.. lepas siap salin semua.. aku pasang vcd citer lagi2 senario.. then buat susu sorang 1 botol n sarapan air milo dgn biskut..

tengah layan masak bubur tuk baby kecik, gas lak abis.. hmm ajak semua sekali g kedai tukar gas n beli barang nk masak tghari.. aku settle hal gas.. wife aku g beli sayur bayam, ikan kembung, tempe, kelapa, tomato n udang...

siap masak semer.. dalam kul 2 lepas solat zuhur.. semua layan tido... dalam kul 4 bangun.. lepas solat asar... masak ubi rebus n buat siki tgoreng... siap2 semua masuk kete g jejalan... ingat nkg tasik permaisuri tapi dah lewat penuh lak taman tu.. terus jejalan kasi abis minyak kete sampai le kul 7..

lepas solat maghrib... sesiap nk g main badminton.. jauh tu kelana jaya.. tapi peluang ni sekali jek dalam tahun ni.. so aku nk pergi gak.. tinggal la anak bini kat umah.. last2 sampai dewan lak kunci.. takpela.. patah balik takde rezeki nk main tahun ni.. gantung reket lagila jawabnye.. sblm balik tu sempai layan tengok bola sepak.. MPPJ lawan PKNS...

sampai umah 9.30 ajak wife n anak2 g pasar malam.. cari lauk tuk masak esok n belikan anak2 mainan lori truck yg ada pengorek tu..

sampai umah makan n sesiap tuk tido...

bangun pagi je terus mandi n solat subuh... sesiap g opis anta anak2 kat taska.. terus g opis... hujan turun lak.. adus... benti kejap bawah lorong laluan nk ke klcc kat jalan tun razak.. mcm bangau bersidai digigi pantai...

benti 15 minit terus sambung jalan.. rupanye kat klcc tak hujan dah... terus ke opis aku.. sampai la ni..

he he ok2.. sayonara.. jya

No comments: