Tuesday, April 18, 2006

harapan tipis...

sekali lafaz... sah la kedudukan suami isteri tu diijabkabulkan oleh pak kadi yg dipertanggungjawabkan... hmm maknenye tambah le lagi umat islam yg mengikut sunnah nabi dan menjalankan kewajiban menambah umat2 islam dimukabumi...

sedang asyik berdondang dgn cerita rekaan dunia yg sementara je ni... datang selang seli gembira dan duka yg kadang kale boleh jadi perpisahan...

17/4 isnin lepas.. hari lahir aku yg ke 25... hmmm hebat gak usia ni kan... memainkan peranan kematangan dan peningkatan umur serta edaran masa. sedar tak sedar jek...

tarikh tu juga menjadi tarikh keramat bagi abang ipo aku sbb dia pergi pejabat kadi. atas sebab akak ipo wife aku nak tuntut lafaz cerai disebabkan alasan2 yg tertentu dan tidak dapat dipertikaikan lagi... faham2 sendiri..

aku tak boleh nk masuk campur cuma di belakang kisah mereka ada kisah rumahtangga yg patut dijadikan sempadan dan pengajaran... paling kesian pada anak2 yg baru berusia 4 tahun dan 8 bulan...

harapan aku agar mereka b'pisah cara yg baik dan jgn ajarkan pada anak supaya membenci salah seorang dari mereka.. tidak kire salah ayah atau ibu... anak jgn diajar benda yg boleh membuatkan dia benci pada ayah atau ibu... sbb walau seburuk mane pun salah seorang ayah atau ibu itu.. dia tetap darah daging kite...

mungkin selepas ini abg ipo akan cari penganti dan akak ipo pun akan cari penganti... kite sama2 nantikan... semoga kehidupan kalian akan lebih bahagia dan bermakna... amin

jauh disudut hati aku rase syukur alhamdulillah sbb aku masih bertahan dgn keluarga yg tersayang dan isteri yg paling dibanggakan kurniaan Illahi... tapi dekat disudut hati aku risau tentang kerjaya aku yg kurang pasti menjamin masa depan aku.. apetah lagi anak2 aku...

hmmmm camne ek....

No comments: