Monday, March 26, 2007

tanda tanye

persoalan sering wujud dalam hidup seseorang..

mcm tu gak dgn aku... kenapa perlu ade persoalan? dan kenapa perlu ade ungkapan yg tak berjawab.. kalau berjawab atau terungkap sekali pun.. bukannya terus jadi kenyataan atau realiti kehidupan yang memang sah benar ia takdir kite...

paling selalu datang ialah perasaan... ke bende ni aku je yg perasan lebih.. tapi aku tau dan pasti banget... perasaan takkan menipu.. ia datang memang tiba2 dan betul2 ianya satu perasaan.. perasaan boleh dikaitkan dgn bermacam2 benda... tak kirelah ape saje situasinye.. perasaan tu datang dulu sebelum lidah berkata...

hasat dengki pun kategori perasaan pra kotor.. kekekeke.. apetah lagi perasaan perasantan... itu lagi haru.. mau perasan je manjang...

cubalah satu hari nanti kalau2 perasaan tu takde langsung.. dah macam takde perasaan.. binatang pun aku rasa ada perasaan nih.. dalam cite2 ganaz pun sebenonye ade berperasaan.. ikut lah mane yg dia nak p dulu.. kejam ke.. benci ke.. dendam ke.. atau kasih...

bagi aku.. dan sememangnye naluri aku la kan.. aku berperasaan benci giler pada oarang2 yang menyusahkan aku... tapi aku tak benci habis.. mcm kadang tu aku ada gak still tolong dia or dengar ape dia cakap.. tapi pernah gak aku tolak dia mentah2 tapi secara amnye.. aku akan kecap dia balik.. tuk say samting then stil gak go on jadi kawan.. y aku takde pendirian tuk benci org tu 100%... sbbnye org tu dah menyusahkan idup aku 200% negatif sifar infiniti...

kadang aku blur gak pada life aku yg sukar tuk buat keputusan sbb perasaan ni lah.. perasaan ni lah puncanye tapi kebanyakkannye... perasaan yang lebih kepada sifat kesian dan perihatin.. walhal ianya memakan diri aku gak.. kalau makan habis takpe.. ni makan dalam... sakit wooo makan dalam...

2 comments:

erynn said...

my early comments:-

1.tak phm sgt ayat2 abg nih...antara terlalu mndalam, atau saya yg sengal tak phm2 :p

2.u've got 4 urself a very wonderful wife....kim slm kat dia ek....sabarnya dia sbg isteri :)

3.simpanlah "rasa" di jiwa itu jauh dr tempat yg tertulis "keluarga"...jgn diguris lagi hati org2 yg bergantung harap pada abg secara hakiki...sy tau abg cukup bijak dlm menilai sesuatu..bertindaklah mengikut naluri dan logik akal yg waras, moga bahagia itu kekal milik abg, isteri & anak2.. :)

4.kwn saya penah bg pesanan kt saya "jgn selalu sgt bermain dgn hati dan perasaan.. kita xtau bisikan dr siapa.. syaitan sentiasa mencari peluang utk kesesatan manusia.."..harap kita sama2 dapat manfaat dari nasihat itu..

5.byknya kasih syg abg...tp saya pasti "gila" kalau saya yg ada di tempat ur wife...hehe...abg sgt bertuah..peliharalah tuah itu utk hal2 kebaikan...ohooo..ceramah agama nih :p

6."Allah menguji kerana Dia tahu kita mampu, cuma kadang2 kita terlalu cepat mengalah.. bukan Dia tak tahu betapa pecahnya hati kita, betapa hancurnya hati kita, tapi mungkin itulah yang Dia mahu kerana Dia tahu hati sebeginilah yang mudah untuk dekat padaNya"

Zan said...

Laa apersal putus plak... sih sih sih.... dah putus ni kan dah kene carik lain.... bila nak medang nih...?