Tuesday, April 24, 2007

makang budok..

hari ni genap 4 hari wife aku kerja kat opis lama aku dulu.. Active Euromedia Sdn.Bhd.. n maknenye dah 4 hari gak la aku take over tugas jemput anak waktu petang, masak malam n selang sehari basuh baju.. nasib baik mesin auto..

so bermulalah balik life lama aku yg dulu selalu menjadi amalan aku seharian.. dulu lagi dasyat.. bangun kul 6 pagi, siap mandi n solat, kul 6.45 gerak anto anak ke taska.. then terus anto wife ke klcc.. pergh time tu ingat lagi, dah le naik motor.. kes mencelah2 ni gua la king... kekekeke
sampai pecah sidemirror kete org aku kejekan...

sampai je klcc dalam kul 7.50 aku terus cau ke opis aku plak.. sampai opis aku dalam kul 8.20 pergh bayangkan la.. banyak masa aku atas jalan masa tuh.. petangnye plak if wife aku x ade overtime make berulang la balik jemput dia dulu then baru jemput anak n balik umah.. letih tu toksah cakap la.. kadang if wife ade oti aku le duk balik umah dulu, solat asar then jemput anak. waktu tu yg bungsu kecik lagi so nak tak nak kene bawak kete. then lepas jemput tu mulalah angkut sorang2 bawak naik umah kt tingkat 1 ( dulu duk flet).. then aku pun campak2 je ape ramuan tuk dimasak.. aku tau wife aku mesti lapo balik keje kang, n sudah pasti lepas solat maghrib aku kene suap anak makan malam..

tu yg aku rase sedikit best masa dapat surat tawaran kerja di uitm. wife aku plak sanggup benti keje sbb nk cari keje area shah alam jek... dapat la aku merase makan minum n segala keperluan aku baik zahir n batin terlaksana dgn jayenye selama 6 bulan...

so kire oklah kan... wife pun dah keje.. harap semuanya berjalan lancar.. dan yang pasti aku ada suprise tuk wife aku.. tahun 2008 kang aku akan kasi tau. tu pun kalau aku dah siap sedia n benda tu pun dah menjadi hak mutlak aku.. aku namekan dia sebagai "sidia" lah.. wewewewe.. kalau rezeki tu tuhan nak tunjuk insyaallah akan menjadi niat baik aku nih.. n hope wife aku dapat terima sidia dgn hati terbuka n gembire... yang pasti ianye akan memudahkan wife aku dalam segala aspek.. anak2 pun mesti enjoy sbb dapat tempat dengan si dia tuh nanti.. mesti hidup aku sekeluarga akan lebih bahagia dengan adenye sidia tu. wewewewewe.. x sabo aku nk tengok sidia depan mata saban hari. aku akan pastikan setiap pagi n petang aku akan lalui jalan kasban semata2 tuk melihat sidia... aku yakin wife aku akan tersenyum bangga dengan matlamat aku nih... n maybe diiringi tangisan n dakapan erat...

so minggu ni khamis akan cuti.. agong barunye bdey... then minggu depan selasa n rabu cuti gak sbb hari buruh n wesak kot... n harap2 plan aku dengan bebudak induksi nk g ulu yam tu menjadi.. aku pun x pernah teroka camne keadaan sungai kat ulu yam tuh.. boleh ke buat mandi n lepak lame2... maklum la masing2 mesti nk bawak family.. mcm aku ni konpem 5 org... tu belum lagi gewe2 dari induksi tuh.. tapi x dapek la aku nk enjoy sakan.. kang kene putaq telinge dengan bini.. wewewewe pepun enjoy jgn tak enjoy.. kawan2 kan...

hmm cakap soal kawan nih.. smlm aku dapat satu pengakuan dari seorang kawan.. lebih kepada ucapan istimewa la.. bermakne sungguh.. sempat aku kuar lunch sama kat area masjid shah alam, saat tu aku pasti dia gumbire n bahagia, sebegitu juga dgn aku.. biarlah hati masing2 tau. apepun ianye tak dapat diteruskan kerana "aku dah ada"... cukup la aku cite sket tu.. dia pun x bagi aku stori panjang2.. majuk kang.. n aku harap persahabatan aku n dia berterusan. sampaila dia jumpe dgn seseorang yg istimewa n lebih baik dari aku yg jahat nih.. wewewewewe

n maybe sabtu malam ahad nih aku akan jadi director tuk recording majlis pernikahan siti sapura n ahmad zubir. ahadnye plak jadilah tetamu majlis kawin si siti sapura tu a.k.a saprol.. tapi aku panggil dia dgn name "su" lebih mesra n manje.. wewewwe panas je kalau zubir tau..
mcm2 hal kat dunia aku... sapura sapura..

n then... hari ni mcm biasalah.. gaji sudah masuk.. so bukak2 la maybank2u n transfer2 la duit2 utang ke akaun2 bank2 yg aku buat loan tuk beli tu ini... balik kang sure berbelanja barang anak2, then bayar akak sebelah umah sbb dia dah jadi pengasuh anak aku buat masa nih... then g shooping kat tesco shah alam.. kalau ade rezeki lebih nk gak aku beli barang keperluan aku.. kalau tak tunggu je la gaji bulan depan.. time tu syok sikit.. wife aku pun sama2 dpt pulus.. hmm boleh la beli mcm2 sikit.. amin...

wokeh calloooowwwww

No comments: