Sunday, April 15, 2007

walaweeeeiii

herrmmm..

pagi ni aku dah terpacak kt pintu opis kul 7.43 pagi... awal lagi.. lepas kasi salam agak kuat aku melangkah masuk terus kene tegur dgn cik sapura.. a.k.a saprol...

aku pulangkan balik kamera digital yg aku pinjam n lepas tu plak dia kasi tau yg en.hasrol tgh tunggu aku kt bawah, dia nk mintak tlg aku bawakkan beg dia naik sementara dia g hadirkan diri kt bengkel kt ILQaM...

tergesa2 aku tengok ustaz n en.hasrol pagi nih.. biasa larr meeting pagi.. bengkel la ape jadah semer la..

pagi ni aku terserempak dgn ida kt lif, then terserempak dgn sorang akak ahli group aku kumpulan 5 gak, name aku tak bape hingat tapi rupenye aku ingat, sbb rupeni kalau dipandang akan dikenang... maklumle akak tu pun manesss jek.. then aku terserempak plak dgn si rai time tuh dia baru lepas punch card kot then naik tangga ke tingkat 6 plak.. sian aku tengok dgn perut yg memboyot kedepan tuh..

sebelum tu awal2 pagi aku dah terserempak dgn seekor lipan tanah, masih kecik tapi kesian mati dirumun semut, nasib baik x sengat anak2 aku ke kan..

then aku dpt 1 panggilan call waktu akubelum pun sempat naik moto aku, sapela kol pagi2 nih.. x kan ajak sarapan kot.. rupenye si adi, adik ipo aku.. ade hal katenye nk jumpe kat petronas meru, sampai sana selesaikan urusan tuh aku pun blah g opis,

dedekat area sek 7 plak, ade 1 kete tua ni mcm nk terhimpit aku plak, dan2 jek aku nk memotong dari kanan dia plak nk masuk kanan, jalan punye lah luas nak jugak dia himpit aku, nasib baik skill mick dohan masih ade kt aku, sempat la aku elak2, ntah nape ayat yg keluar dari kepala otak aku time tuh fuck lah, uii tak sayang mulut, tapi nasib baik aku tak keluarkan kate2 tu diikuti dgn isyarat tangan... pergh... under control lagi rupenye amarah aku nih..

sampai selekoh depan seroja aku dah nampak kete si nura dah, sure minah ni punbaru sampai, hu hu, aku sempat la potong dia tuk punch card dulu, pelik kan, punch card punnkberlumba, padehal same jek, memang tak pernah merah pun sejak dari dulu..

teringat aku jumaat lepas, reunion induksi 100, pergh punyelah ramai geng yg hadirkan diri, wewewewewe, x manis langsung, janji2 je semua, cet porah, hu hu 4 kerat je yg ade pun, sayu jek aku.. manelah yg lain, agaknye semer bz dgn keje then plak buat reunion pun tak kene masa n tempat kot, tapi aku rase tempat dah ok, 100 org pun boleh duduk, cume mase la, masalahnye.. apepun akan datang aku nk pastikan paling koman 30 org mesti hadirkan diri, insyaalah..

sebelum jumpe kawan induksi tuh, si farid a.k.a makjun telah jadi mangsa rakaman clip video aku.. wewewewe... sempat jugak lepas solat jumaat tuh aku habiskan masa selama 20 minit lepak dgn dia... sembang punye sembang idea pun dtg ape lagi aku g la record video dengan lagu dekat padamu oleh yusry... siap je video tu aku terus transfer ke laptop viao nih, terus aku edit kat adobe primier, wewwewewe..

lepas jumpe geng induksi tu patutnye aku dah boleh balik umah dah, mane taknye aku dah apply kuar urusan peribadi selama 2 jam, tapi apekan daya semangat keje aku kuat sangat, aku abaikan surat kelulusan lepas 2 jam tuh, aku g lepak layan buat video clip sambil edit siki tlagi buletin i-learn muka surat ke 4...

last2 kul 5 baru siap aku transfer video ke dalam website youtube.. so ape laga, aku edarkan je la pada geng induksi, mane yg ade id YM tuh dapatle kan...wewewewe... mulelah dpt feedback yg merapu, ade yg kate poyo lah, ade yg kate comel lah, ade yg kate mcm yusry la, ade yg kate mcm2 la.. tapi bagi aku semua tuh dunia.. farid la paling ceria aku tengok, maybe first time dia dpt tengok video dia goreng gitarreket yonex nano speed aku tuh.. wewewewew.. farid farid..

malam jumaat tu, sampai je rumah wife aku dah minta cuti selama 2 hari.. wewewewe apekehenye yang oii aku cakap, rupenye dia nk minta off day 2 hari, nk relex n jalan2 then aku kenelah take over keje2 dier... selambe aku cakap ha.. ok no problem...

so pagi sabtu tu.. seawal pagi wife aku dah siap mandikan anak girl aku, rupenye dia plan nk g bukit cahaya, nk kayuh beskal.. hermmm.. sian plak aku nengok... tapi awal2 dia dah siap buat sarapan mee goreng.. semangat aku tengok wife aku nk pergi tu... yerlah biarlah.. nk cuti katenye... so tinggalla aku bujang kejap tapi kene jaga anak bujang 2 orang... wewewewe...

suke beno hero2 nih duk dgn aku, mane taknye.. anak bapak, x kene marah pun dgn bapak... so masuk jam 11 tuh aku dah siap2kan susuhero2 tuh, aku terus layan masak lunch, hari ni aku masak ikan cencaru masak sambal cili tumis berkuah disertakan dgn tempe... wow... meleleh dekkkk...

then aku buat sayur gembes ( x tau la name melayunye) lepas suap2 anak2 aku makan, aku kasi dierorang makan is-krim... then kasi dierorang tido... dalam kul 1 setengah gitu.. wife aku sampai umah, penat kateny emengayuh... wewewewe..

hari ahadnye plak aku sesiap buat sarapan nasi goreng, tengahari aku masak, ayam goreng masak kicap, sementara tuk kunyah2 aku buat tempe goreng dengan kentang dan hati serta pedal ayam digoreng sambal, syok woo.. selere wife aku makan, anak2 aku bantal ayam kicap jek.. bende berkicap memang febret... padehal bukan elok sangat pun..

petang ahad tu aku jumpe si jin kat tasik shah alam... ramai banget petang nih, sembang punye sembang dekat kul 7 dah.. sempat gak anak2 main gelongsor sane... then sblm maghrib aku gerak balik umah.. sampai umah siap2 semer makan malam.. then layan cite pasir berbisik kat astro aruna kot.. sampai le aku tertido jam 12.15 pagi...

sebelum subuh pagi tadi.. aku mimpikan sape ntah.. lupe.. pelikkan.. kalau kite mimpi yg bukan2 dalam masa yg singkat kite dah lupa.. yg aku ingat dia tinggi daripada aku.. rambut panjang n pandai melompat... 2 meter tinggi gak dia lompat tuh.. dunia2...

walaweeeeewewewewewe

No comments: