Monday, December 05, 2005

mimpi vs realiti

Angan2 mat jenit walaupun tak kesampaian tapi semer org kt dunia ni tahu ape yg dianggankn.. tapi anggan2 aku sapa yg tahu.. impian aku.. matlamat aku... kalau tahu pun bukan ada sorang pun nk amik kisah... lagilah kalau ianya membebankn org lain... nak tak nak kenelah usaha sendiri sbb rezeki dan impian tak dtg bergolek tepat kat btg idung....

semalam mimpi benda yg tak hingin aku mimpikan... luka akan lagi parah kalau tak sudah2 berulang kali mimpikan benda yg sama... mungkin ada petanda baik atau buruk utk mimpikan nya... betullah kata org.. kalau disiang hari kita selalu memikirkannya atau mengatakannya.. insya-allah dimlm hari akan termimpikannya... arghhhh...!!! pejadah ngan mimpi... mainan tido je kot.. tapi kenangan lalu tak bisa nk lupakan.. apetah lagi nk buangkan dari kepala otak yg mcm hardisk ni.. pantang je nampak or terlintas dlm fikiran.. terus capture simpan dlm otak.. berapa besar la memori otak aku ni.. ada mcm 1MB ke.. 1G ke.. ntah..

celik je mata.. kembali la ke alam nyata... menjanjikan kehidupan yg telah diperintahkn yg wajib sbg hamba allah.. sbg umat manusia.. umat nabi muhammad... segalanya nampak perfect dan sempurna... tapi aku sendiri tak sedar.. sempurna ke kehidupan aku.. bagus ke tidak.. betul ke ini kehidupan sebenar.. atau hanya lakonan semata2.. tapi kenapa? kenapa ek.. malas la nk pk..

sambung lain kali yek...

No comments: