Monday, December 05, 2005

so fast

dah 4 tahun aku kawin.. dikurniakan anak 3 org.. 2 lelaki.. 1 perempuan... cam tak caye je .. begitu hebat ciptaan tuhan dan begitu pantasnya masa berlalu... dan aku pula begitu aktif serta produktif.. he he he.

bila mana tiap kali wife aku kerja overtime.. dpt aku rasakan bagaimana wife aku selama ni rase menjaga ketiga2 anak aku sekaligus bila aku tiada disisi... boleh dikatakan letih dan penat serta tension tapi tu semer tak terasa kalau diniatkan dgn hati yg ikhlas.. lagipun anak sendiri.. penat tu berbaloi dan letih tu terubat dgn senda gurau tawa serta kerenah nakal dan keletah anak2 yg sdg membeso ni... kadang2 ada naluri garang atau marah (itu wajib) perlu tegas pd anak2 but then kene pastikan kene tepat pada masanya dan sesuai dgn sesuatu keadaan... kalau semer bende nk marah.. ape ke jadah bapak ni.. itu tak leh ini tak leh.. he he he melepas geram pada situasi aku yg dulu pun pernah kene marah gak.. tapi aku rase semer yg abah aku buat tu demi kebaikan aku utk menjalani idup yg aku sdg jalani skrng....kuweh keh keh keh.. amin... semoga mak abah aku sehat sentiasa...

tepat jam 8.30 (biasanya aku amik masa bawak kete 30 minit dari rumah ke KLCC) utk jemput wife aku.. sampai je sana if dia takde.. kenelah buat tawaf sunat ke wajib ke ntah ape hukumnye.. sbb kalau parking je kete menunggu.. memang kene sound dgn pak jaga klcc... kalau tak pun dia selamba tiup wisel dia konon2 mcm pengadil bola sepak la.. (rase nk sepak je) mementang la aku pakai kete buruk.. kalau kete meerrrsssszzz atau beeiiammm doule you.. pergh.. selamba diam kodok.. tu lah org kite.. pandang harta.... keke ke

lepas je wife masuk kete,bermulalah episod menebas laluan sesak disebabkn oleh kuasa2 jentera beroda 4.. selang seli ada mat2 motor or pakcik2 tua mencelah dgn kuasa deruman vrooommm2... kalau salah cilok melekat kat blkng bonet kete.. itupun tuan kete kene maki.. padahal sendiri salah.. kekeke ( aku pun sama.. kalau dah bengang rase nk tumbuk je org yg pandu kete masa aku duk sdp layan bawak moto dia leh bawak kete silang sana sini.. cam jalan tu baps dia nye..) kalau dah tahu nk masuk kanan.. bagilah signal ke kuar tangan ke.. takpun bukak pintu ke kuar kete minta laluan.. pamit2 kekekek nak mampos.. mana leh benti kete.. bengong

dari klcc tu je dah makan masa 1 jam lima belas minit utk sampai rumah aku.. sampai je rumah dah ready makanan.. (sambil tersenyum wife aku ckp terima kasih abg.. sbb tlg masak dulu utk mlm ni) ceh ada makne tu... takpe, bagi aku kes masak memasak ni.. tak pernah amik kesah.. kalau aku jadi tukang masak pun lagi best... leh bukak restoren makan2... bolehla gemuk2 sikit anak2 aku + wife aku sekali lagi.... kekekek

ntah le.. tiba mlm je dekat area 10.30 mata mula layu.. so aku masuk la tido dlu ye.. lain kali tulis gik... bye2 dunia

No comments: