Monday, December 19, 2005

sakitnye hati...

arghhhh.. 10 sen... bengkek + cinabeng + pale baps ko + taikla... ituluahan hati marah aku pada mamat van yg duk himpit kete aku...

kejadian tu berlaku masa aku dlm perjalanan nk kerumah kenduri kawin member wife aku... patutnya aku masuk ke jalan Ulu Yam.. aku terus je ke batang kali kot...

ntah camne.. aku pandang side mirror belakang ada van cucuk baik punye rapat then siap mcm ada gile2 sikit bawak... aku ketepi sikit le...

ternampak satu moto ex-5 lalu celah kiri aku semacam takut jek then ntah ape jadah mamat van tu himpit kete aku ada bunyi la kot sikit... rupanya dia nk himpit mamat moto tu.. aku tengok mamat moto tu sampai ternaik tayo dpn dia kat kaki bukit.. terus tumbang.. van tu terlepas.. dia revers gaye cilake mcm dlm filem...

aku dah tensen aku kuar kete nk kejor tanye pehal.. mamat van tu pecut van dia nk kejop motor lagi satu kt belakang... moto ape ntah lupa..

last2 mamat van tu citer, pakcik yg duk sebelah dia dlm van tu kene samun dek mamat motor tu tadi.. (mat india) dia kate nk p tahan nk langgar moto tu tapi cepat sangat nk pangkah dia pangkah kete aku sekali.. adalah kemik + calor (geram nk mampos ni)

mamat van WHA 9881 tu kate saya g report polis la... yerlah tu.. aku follow dari belakang dia dah ilang aku terus g balai polis sri gombak.. dah buat report ctu.. polis tu suh g IPD gombak.. sesat2 aku cari.. last2 jumpe aku buat laporan situ... malas nk panjang lebar sbb aku taknak le claim insuran kang naik plan ape nama tu ncv ke ape ntah... kang jadi mahal balik insuran kete aku + lagi roadtax.. apepun dah report van tu jadi panas2...

esoknye (smlm) polis tu call kate nk gak ke claim insuran.. aku kate takyah le.. aku buat sendiri... tapi sungguh sampai mati aku tak redo dgnapa yg mamat tu buat.. dan doaku buat penyamun tu.. moga ko cepat2 la bertaubat.. kalau tidak mampos ko... amin

dalam perjalanan masa nk ke IPD gombak tu.. sayu giler... tengah sesedap pandu slow.. ada kete iswara kale gelapa la.. potong aku bagai nk giler tapi maybe dia salah cara panduan kot.. dia mcm ada sliding sket + lost control = terbabas terus melekat kat pokok tepi jalan tu...

wife aku terus menanggis dia sempat kate.. kenapa bang hari ni nasib kita semacam aje... aku cub akawal keadaan kate mengucap yang... sabar istigfar... semua ni dugaan.. bukan pada kite tu pada pemandu tu... aku risau benti belakang excident tu... aku benti depan xcident tu... sempat la nampak mamat driver tu dah terkeluar terkulai kat tingkat sebelah kiri.. fuh dasyat camne duduk kanan leh ada kat sebelah kiri.. mesti kes remuk+ tersepit = (meninggal)

aku tak nk lama kt situ kang wife aku tak terkawal lagi emosi dia.. aku terus masuk kete g IPD gombak buat laporan.. lagipun nampak ramai org dah benti bikin kecoh tengok2 ingat pasar ikan ke... sampai balai aku dengo polis pempuan tu cakap2 ada xcident kat tmpt yg aku lalui dan baru je aku nampak dpn mata aku sendiri...

last nk citer.. aku balik dlm keadaan yg suram.. kerj akawin pun tak dpt nk teruskn pergi sbb mood dah habis.. kete lak kemik... hati plak sakit... last2 emosi kene bendung gak dgn menanti anak girl aku yg kene kidnap dek cikgu taska di abawak balik kampung dia utk jalan2... dia sampai kul 5 ptg kat rumah aku.. bukan main hepi anak girl aku tu dibawak jalan sana sini..

abg ngan adik dia masih tergezut kot dek xcident tu.. tapi takpe aku hope jgnla ada ape2 effect dari kejadian tu pada anak2 aku.. pada aku takpe...

hidup perlu diteruskan.. walau emosi dah tak keruan ... mandi.. solat,... baca quran + menung sat kenan nasib = tidor la aku dlm tenang... amin

lain kali citer gik...

No comments: