Friday, January 26, 2007

ipoh mari....

hampir 6 jam perjalanan dari meru klang ke ipoh perak... hu hu

jauh siot.. sebenarnye boleh buat 3 jam lebih jek kot.. tapi sbb ikut jalan dalam.. maka perjalanan tu jadi lama jek...

nak2 aku bawak kete kompek (camne nk eja ha) aku belasah enjin 660 aku sejauh ni..
best la juga.. sepanjang perjalanan tu dari kapar klang ke area tanjung malim jalan dia tetap beso.. suke2 hati jek nk potong kanan or kiri... tapi yg tak bestnye... bile kete dah lowet dengan spring yg tak diiktiraf ni maka akan melambung2 n beralun2 la... sian gak nengok anak2 aku yg duk tido kt belakang...

wife aku duk layan aku sembang sepanjang perjalanan... mula2 agak sunyi sbb masing2 masih buntu mencari topik perbualan.. sampailah wife aku mulakan dengan topik scandel aku..

balik2 persoalan apekah yg aku bualkan atau apekah yg aku mesejkan pada lin.
sejak dua menjak ni aku sengaja biarkan send mesej atau recieve mesej yg aku terima dari lin.. biar wife aku baca kerana aku x moh lagi secret..

so kalau dah terbaca tu barulah ada rasa curiga n ingin ambil tahu..

wife aku terus terang cakap, saya tak kisah if abang ada berkawan dgn perempuan lain.. tapi saya tak sokong if dgn lin tu.. dia tu kan isteri orang. kalau anak dara tu ok la lagi.. ish.. kesitu plak isteri aku ni..

macam bagi line tuk berpoligami plak.. tapi persoalan dia.. kenapa dgn lin dia tak setuju.. agaknye sbb lin bekas x gf aku yg amat aku harap2kan sejak dulu kot... tapi ape bezanya dgn anak dara.. maybe dia rase anak2 dara kt luar tu tak setanding dia.. yg dah melahirkan anak dan pandai masak serta menjaga aku selama ini...

sempat gak wife aku tanye pasal siti salha.. gadis kampung yg pernah menambat hati aku dulu tapi tak pernah masing2 luahkan isi hati tuk berkapel.. tapi yg bestnye.. aku dan isteri akan ke rumah dia tiap hari raya... nampak macam pelik tapi tulah hakikatnye... wife aku boleh terima if aku berkawan dgn dia...

maybe cara aku berkawan dgn lin secara sorok2 curi, yg buat wife aku tak suke kot.. cuba aku kawan secara terang2.. tanye kaba n maybe raye jumpa juga.. but.. entahlah.. rase lain gak la.. janggal n kabut sbb perasaan tu seribu 1 macam kalau jumpe sua muka..

so dalam kul 6 petang aku dah sampai area setiawan perak.. kt pekan ni aku jumpe 1 masjid n aku benti la lepak serta solat asar yg dah terlambat. secara langsung menunggu ustaz, jali nura serta sapura dalam 1 kereta tuk konvoi bersama aku selepas ni...

lebih kurang 30 minit baru mereka sampai.. tu pun setalah 2 org anak aku melepas kt tandas masjid.. dekat kul 7 baru kami gerak menuju ke ipoh. perjalanan agak lambat sbb hari telah gelap...

tepat kul 9.15 kot baru sampai hotel Caswariana. lepas cek in aku bawak anak2 aku naik bilik n siap2 mandi n solat isyak then sesiap tido...

pagi ni kul 6.30 aku bangun solat subuh n sesiap nk gerak ke uitm perak kt sri iskandar... perjalanan ambil masa sejam gak dari ipoh.. sampai2 je semua pensyarah dah tunggu dan ape lagi sarapan dulu kaw2.. then agihkan pensyarah dalam kelas...

maka bermulalah episod pengambilan photo2 genik diantara fesilitator n pesnyarah serta urus2 setia yg tak berapa setia sebenarnye kekekekek.. jagan mara haaa... kami pun manusia juga.. kadang kala penat.. tapi on jek bile diajak... demi i-learn yg berlandaskan konsep ie.. demi mambangunkan umat islam sejagat dari golongan melayu dunia dan akhirat.. amin n wassalam

sekian dekkkkkkkkkk

No comments: