Wednesday, January 03, 2007

kisah dan tauladan

kakakakaka.. sblm tu aku nk gelak dulu..

kisah ni betul2 berlaku...

kisahnye bermula ...

ada seorang ass.manager sebuah bank yang mybe sudah lama bekerja di salah sebuah bank dinegara kite ni.

salah satu keje dia ialah menyemak statesment(betul ke eja ni) bagi salah satu setiap pelaburan atau simpanan yg agak banyak atau lumayan.

dia tertarik dgn salah seoarang penyimpan didalam bank tersebut kerana setiap 2 minggu atau 2 minggu lebih sikit la kan.. mesti masukkan duit sebanyak RM50K... dah tu.. pakaian simple jek, rupa plak mungkin biasa2 je.. mcm org2 biasa je..banyak tu bai...
kalau gua sebulan dah boleh kuar perdana baru, kalau setahun mau pakai merz baru tu...

nk dijadikn cite.. dia ni g la bjumpa n bertanya pada mamat yg duk masuk duit banyak tu.

pendekkan cite mamat tu mulalah bcrite... yg pada asalnye mesti la x nk kongsi rahsia kejayaan tu kan...

mamat tu kate... dia akan jumpa dgn org2 paling tinggi pangkatnye dalam sesebuah bank atau syarikat atau lebih senang, org yg kaye2lahkan.. yg buat duit aje. aku bahsekan org2 tu sbg bozz k. So, bile dah jumpe bozz tu, dgn bermodalkan keberanian dan keyakinan dia pun kate kt bozz tu yg telur bozz tu akan kecut/kecik dalam masa 7 hari. kalau korangla kan berani tak cakap mcm tu kt org2 beso ni.. takyah beso sangat la.. kt bapak sendiri ke atau kt pakcik ke..

so, bile dah cakap mcm tu, bozz tu mare la kan.. tapi mybe dia kontrol kot. bozz pun ckp la, tak cayelah, mane mungkin, i sehat ma, mamat tu terus je jawab, takpe i berani jamin telur bozz akan kecik dalam masa 7 hari, kalau betul telur bozz x kecik dalam masa 7 hari, saya bayar RM50K, bozz tu dgn yakin yg dalam hatipun mybe pk yela kan. mane mungkin telur dia jadi kecik, so dgn selamba dia jawab ok.

mamat tu pun kate, saya akan dtg lagi dalam masa 7 hari n kalau betul telur bozz tak kecik saya bayar bozz RM50K, lepas mamat tu blah.. bozz tu relex la kan. buat dono je. dia pun ada rasa happy la kan, dalam 7 hari lagi akan dapat 50K, sape x suke, lagipun bozz tu yakin takkan kecik punyo... so masuk hari pertama bozz tu relex jek.. hari ke-2 dia risau ckit la kan, selang sejam adagak reraba telur or bukak suar tengok. hari ke-3 risau bertambah, hari ke 4 dan sampai hari ke 6 lagi risau la kan, kejap2 tengok. kejap2 tengok, sampai la hari ke-7

bozz tu dari pagi dia duk tengok je la kan,

sampai la masa mamat tu datang nk pastikan telur bozz kecik ke tak kecik, kali ni mamat tu dtg bersama seorang lagi kawan.

mamat tu pun tanye bozz tu, amacam bozz? boleh ke saya pastikan telur bozz kecik, bozz tu jawab takyah la saya dah pastikan sejak hari pertama sampai tadi, tetap sama, mamat tu kate, tak pe bozz, saya kene tengok dan pastikan telur bozz benar2 tak kecik, if x kecik maka saya akan bayar bozz, bozz x rugi ape2, lagipun saya bawa seorang saksi utk mengiyakan if telur bozz x kecik, mungkin bozz tu malu, so mulanye dia x nak la kan sbb malu kot,

mamat tu kate, bozz x yah malu sbb kt sini ada 3 org saja, semua lelaki n takde sapa yg tahu if saya cek bozz punye telur, dan bos plak takkan rugi malah untung if betul tak kecik maka bozz dpt RM50K. Bozz pun setujulah, kawan mamat tadi dgn selambanye g la cek telur bozz tu, kanan dan kirinye, dan mengesahkan telur bozz tak kecik,

apa pendapat korang, tekejut x mamat tu n penign x mamat tu tuk bayo 50K...

sambung cite lagi k..

dgn senyum dan selambe mamat tu suruh kawan dia kuarkan duit RM100K, then mamat tu beri pada bozz RM50K n mamat tu amik 50K... itu je cite dia..

so korang faham x? ape motif mamat tu sebenarnye. so sape yg baca ni sile andaikn bagaimana ending cite tu atau komen la ape yg patut dulu.. nanti aku kasi jawapannye dan ending cite ni....

adios prennnnn

No comments: