Tuesday, January 30, 2007

naik busan

hari ni pagi2 lagi aku dah sampai opis cam biasa... lebih kureng kul 7.40... banyak masa g sblm punch card...kali ni aku sain gplak dgn ati.. staf baru kt opis aku sbg kerani tetap (N17)
ingat lagi 3 bulan lepas aku ada applykn jawatan yg sama buat isteri aku... maybe belum masanye lagi wife aku bekerja semuala. maybe ada baiknye dia duk umah jaga anak2.. but then kadang2 aku rase kesian n terkilan plaksbb suh dia benti keje dulu. yerlah masa tu yakin sangat dia akan dpt keje dgn cepat lepas duk area klang.
hmmm.. hari ni aku banyak usik keje aku yg dah nak hampir muntah aku tengok hari2.. ape tak nye dari bulan 11 sampai la ni.. x sudah2 montaj aku tu.. agaknye sbb malas kot.. tapi ape yg aku nampak dari sudut keikhlasan hatiaku la kan... keje2 ni kalau takde sape yg handle akan terbiarlah dia sampai hari n waktunye tuk digunakan...atau leboh koman lagik.. due date a.k.a dateline...
hampeh tul... dulu banyak masa n skill aku habiskan kat keje2 lain.. maybe tak berfaedah tapi sedikit sebayak memberi aku pengalaman.. mane taknye hampir 3 tahun aku habiskan tuk buat ringtone... dari zero to hero... kekekeboleh la kalau takat nk buat mono tones n midi balik.. skill tu ade lagik.. tapi pening wooo... kalau programerpening wat coding.. aku plak pening mikirkan note2 atau code2 muzik... sang agulgujstozzz betul... tu la ibaratnyekalau nk mengajar burung berenang.. boleh ke...
dari pagi sampai lebey kurang kul 9.30 aku wat keje.. then ajak si jali sarapan kat cafe bawak sblm bebudak student turunsarap kul 10.. bayangkan lah if semua lanun tu dah turun.. mau tak kelam kabut makcik cafe melayan.. yg aku plak biasalah,malas nk berebut dgn student ni, rimas2... panas2.. tapi sekali sekala celok2 tu perkare biase...
lepas sarap aku naik opis balik sambung keje... sampaila kul 2.. aku relex jap semakkan paru2 dgn asap marlboro...lepas tu layan solat zuhur n sambung wat keje... sampai kul 3.30 kot jali g tapau mee goreng.. aku plak mengetedarahmee goreng segera.. indomee kot.. ntah la salah eja kot...
lepas tu layan balik keje sampai la kul 5.30 ptg... aku sesiap kemas punch card n then cauuuuu sin....
sampai umah aku solat asar sat.. then g jogging.. wife aku layan anak2 depan umah... sampai je balik kt umah aku rasecam nk pitam.. agaknye tak kene nasi lagi hari ni kot.. hu hu
lepas mandi.. aku sesiap g solat maghrib kt surau... best gak duk area kampung ni dpat gak aku lepak kt surau waktu maghrib... siap solat aku blah n terus balik umah.. sampai umah aku g tanggal baju n ape lagi..layan masakan wife aku la...
hari ni lauk kegemaran aku.. gulai ikan... tapi tak berapa kick sbb x buat pedas2... biasalah ada anak... layan pedas kang sian diaorang x leh makan plak... ada lauk ikan bilis goreng kentang... sedap tu..
siap makan.. aku layan kerenah anak2 aku duk dalam bilik.. konon nk tidokan la... entah camne aku asyik bangun g minum air jek.boleh kate setengah jam sekali bangun minum.. then tido balik.. sedar2 dah kl 12.30 mlm nk kepagi la kan..
aku bangun then solat isyak n tergerak plak nk buat keje... mane tak nye.. esok ade meeting kul 2 petang, maunyesemua bos2 aku nk tengok montaj yg tak seberapa cantik aku buat ni tuk ditonton bersama.. kakakaka
la ni dah kul 4.15 n aku rase x boleh blah dah... aku nk titon la kawan... kang kul 6.30 nk bangun...
sayurrrrrnarooooo

No comments: