Monday, January 01, 2007

jauh lagi sekali

gamaknye minggu ni lepas je malam new year aku terpaksa melangkah jauh meninggalkan family aku untuk ke uitm segamat atas alasan kerja sebagai fasilitator pengunaan i-learn bagi setiap pensyarah di seluruh cawangan uitm.

tepat jam 3 ptg hari isnin.. aku dah tercegat kt uitm tunggu pakcik dreba yg anto aku ke uitm segamat. wife aku rasa sedih je masa aku lambai nk blah tu.. anak2 aku semua duk tido lagi dalam kereta...

pakcik tu megomel jugalah dalam van tu.. yg sedihnye.. dia kate dia tak merasa tingkatan 1 masa kecik dulu.
tapi aku respek dia sbb dia berjaya gak besokan anak2 dia menjadi org yg berguna... mcm mak dan ayah aku la.. membesokan aku.. tapi aku ni kadang2 guna tak berguna gak.. he he waktu aku masuk air kot..

sampai uitm segamat dalam kul 5.30 ptg.. singgah kedai makan sat kt simpang dah dekat sangat kt uitm tu.. ada arca beso sebiji durian... lepas melantak nasi goreng ayam.. pakcik tu anto aku masuk dalam uitm. kali ni kiteorg semer dapat rumah tamu ledang iNN..

sampai je dlm bilik dah lebih kurang kul 6 45 ptg.. so aku layan la lelap2 mata sikit... sambil aku arahkan si jali urut2 sikit kepala aku yg dah hampir weng ni...

lepas solat maghrib.. aku dah mula layanbadan lemah longlai yg tak berapa sihat ni sambil nengok2 tv cite hero tinju islam kite.. mohamad ali, then cite cina ala kungfu cat & mouse.. then lebih kureng kul 12.30 pagi en.hasrol, en.azlan, nura n puan maisara sampai dgn kereta kelisa en.hasrol..

bos2 tu lepak bilik aku.. sementara nura n puan mai masuk bilik tamu lain.. yela kan.. takkan nk lepak sama.. walaupun kadang2 semua ada perasaan takut.. yerlah sebut je pasal hostel kawasan U atau kolej ke.. mesti ada sejarah seram dia kan... so faham2 je la...

kalau dah penat letih.. baik pejam mata.. bangun solat subuh.. jgn nk ngade2 lepak2...

so hari ni aku dah jadi salah sorang instructor la kan.. tunjuk ajar sikit pada semua pensyarah kt uitm segamat ni... kali ni aku just pastikan segala penat lelah kami mengajar cara2 untuk pensyarah menggunakan sistem i-learn portal dalam mengajar sudent secara online.. menjadi dgn gahnye... yerlah kate e-learning.. elektronik gitu... ala2 belaja dialam cyber... tapi peringkat nk kearah situ yg payah tu.. mendaiki sikit2..

la ni aku tgh buat semakan dari semua pensyarah FTMSK adekah semua subjek n chapter dah diletak dalam folder yg betul.. forum, quiz n i-group plak kene pastikan ade.. supaya senang if ada persoalan atau perbincangan yg timbul nanti.. asal tau guna dgn gred B+ sudah la ...

apepun kene ikhlas n bersungguh2...

No comments: