Sunday, July 01, 2007

letihnye... sakit2 plak tu..

assalamualaikum semer...

so ape projek korang buat masa cuti lepas.. konpem semer ade ceite masing2 ye tak..
hmm aku nye kes korang sure dah tau ye tak..

well waktu ni aku baru je habis meeting konferen yg akan berlangsungnye bulan 12 nanti.. mcm biasalah meeting tuk tengok balik ape progress dari bahagian2 yg dah diserah tugas yg dipertanggungjawabkan tuk handle hal2 yg berkaitan.. lebih kurang sejam gitu meeting pun tamat... ape laga.. melantak la dulu tadi.. nasi putih.. lauk ayam masak merah, sayur lemak kobis n ade la ulam2 buiah limau n sambal belacan.. tak berape kaw.. tapi kick la kan.. kene plak air sirap oren kot..

teringkat aku masa nk g meeting kat iLQaM... he he masa tengah duk sedap2 bawak motor tu.. ntah pak guard maner sound kot.. dari jauh sayup2 aku dengo.. " woi helmet mane?.. ingat kat kampung ke.. gitula lebey kurang ayat dia.. wewewewew.. dengan muke yg selambe aku yg tgh rider n jali yg aku bonceng selambe je jalan.. malas aku nk layan..

well sebenarnye badan aku n i masih rase penat, mata ni dari atdi tak sudah2 terkedip2 ngantuk.. tapi tak menguap la.. nasib baik sabtu malam ahad tu aku ade layan urut kat rumah wak Jamil.. pakar urut urat saraf.. merate dah org datang dari jauh2 nk berurut dgn dia.. dan alhamdulillah semuanye ok.. tapi yg buat aku tak tahan sampai aku mengaduh dulu la.. " aduh" tara tahan la wak.. tang peha ke kelengkang tu yg buat aku mengeliat gigit lidah semer lah.. tuk menahankan sakit.. sampai terbuang angin 2 kali.. wewewewewe.. aku tengok wak jamil tu relex jek.. lagi aku menahan sakit.. lagi dia kepit kaki aku then henjut.. pergh tuhan je tahu rase sakit nye.. tapi dia cakap la.. ha ni sakit nie.. nni urat dah tergeliat nie.. ni urat penting tuk anu nie... he he.. so tahan je la... janji hasilnye memuaskan.. wewewewewe

balik dari mengurut tu.. aku tengok kat ruang tamu umah mak ayah aku ade 2 kotak beso n beberape kotak2 kecik.. sure kak lela aku balik nie.. konpem ni barang2 pinggan mangkuk n cawan yg OU aku order.. hmm akhirnye ade gak barang2 kelengkapan tuk makan minum kalau tetamu datang kt umah aku ye.. he he.. berat-rat jugak la regenye.. nasib baik seberat aku angkat kotak tu.. kire puas hati la.. lega ade barang sendiri..

pagi sabtu tu aku dah ajak abah aku lepas solat subuh seawal jam 6.30 pagi terus g pasar ikan kat benut.. lama x balik kg sekali sekala ajak la abah aku borong barang basah tuk makan.. sedap sikit tuk may ayah aku ni.. nampak gak la keceriaan mak n ayah aku kali ni aku balik.. sure diaorang pun rindukan aku.. aku pun rindukan mereka.. nak2 mak aku tu.. sape tak sayang mak wei.. kadang kalau aku teringkat kat mak ayah aku masa atengok citer or terbace kesah2 kat internet.. dpt la sikti aku rase sendu n pilu.. he he syahdu plak.. walau jauh n apepun yg terjadi.. gua tetap sayang mak ayah gua.. kalau disuruh pilih ape saje b ende kat dunia ni pun gua tetap pilih mak ayah gua.. huuuuuuuuu

so pagi ahad tu.. lebey kureng kul 11 aku gerak dah ke umah kak long aku kat batu pahat.. so lepas makan n solat zuhur.. aku pun gerak la balik melalui jalan muar n teru ske tangkak tuk menuju ke highway ke KL plak...

sampai umah dalam kul 5.30 kot.. tu pun gua layan slow2 bile dah dekat..

sampai umah lepas mandi n solat asar.. gua tolong OU gua masak.. kali ni lauk asam pedas ikan duri n sembilang laut batu pahat.. he he.. senang je gua sing2.. so malam tadi gua dah masuk bilik tuk tido dalam kul 9 mlm.. tapi lepas melepas rindu dendam kat OU gua pun layan F1 balik.. sekali ferrari menang 2 podium da... ape kes betul la mamat alonso nie.. kate nk bangkit.. dah naik hangit dah kueh bangkit nie.. kalau mcm ni gua beralih arah ke hamilton la.. he he... gau masuk tido balik lepas layan MOTO GP preview..

phewwww... kasi gua rehat la.. kang minggu depan sambung.. bubbye..

No comments: