Thursday, July 19, 2007

senangkan hati

gua baru je habis meeting pasal konferen yg nk berlangsung akhir thn nie.. mcm biasa.. memula meeting pasti akan ada makan2.. biasalah uitm kaye.. selagi ade bajet sure ade makan.. kalau tak pun mesti bajet tu diwujudkan... tapi gua terpaksa akurlah dengan semangat n niat gua yang dah bernawaitu tuk berpuasa sunat bulan rejab selama 5 hari berturut2.. alhamdulillah.. masih gagah jua gua harungi hari demi hari...

mesti mak gua pelik kalau stay serumah dgn gua waktu ni.. sejak form 3 gua tak pernah bangun dah tuk sahur.. tapi kali ni boleh katekan tiap pagi gua bangun kul 5 n teguk air atau makan la ape yg ada kat atas meja OU gua masak malamnye tadi.. so ade kelainan gua rase.. gua makin senang hati nk tahan perut berlapar n agak cergas dibandingkan dgn tidak bersahur.. yang pastinye gua akan teguk 2 gelas air kul 5 tu.. konpem badan cergas..

hari2 berlalu makin terase senang.. OU gua pun dah ok keje kat tmpt tu.. gua plak sibuk mcm biasa dgn keje2 design sambil selalu gak layan software2 baru.. yang gua tak puas hati tu.. kadang gua cuba buat benda tu tapi tak jadi.. walhal dah follow ikut tutorial.. hisss memang totoi betul la.. takpe gua akan cuba buat balik sampai dapat... selagi minat gua kearah itu..

hujung minggu ni gua plan nk ajak OU gua n anak2 g tengok wayang la.. nak ajak tengok citer kete, lori, kapal ubah jadi robot atau nk tengok ape2 je la citer katun.. gua nk try gak bawak kesemua anak2 gua masuk panggung.. kasi pecah sama itu panggung.. hope tahan la semua jgn nk terken la.. terber la.. kacau daun je kang.. tapi lokasi belum tau lagi mane yg best.. samada KLCC, Mid valley atau jusco kelang jek.. jauh2 kang waktu balik tu yg malas.. tapi best gak boleh sembang2 dgn OU gua sblm sampai umah..

citer pasal dunia badminton plak.. gua dah 2 kali join main kt subang reket.. oklah.. biasakan diri balik dgn jurus2 maut rakan2 pahlawan pedang masing2.. nak2 si kaki phoenix.. bukan main gile dah cara dia main.. badan pun ade ringgan sejak pose ni then sakit tak usah cakap la.. pinggang bahagian belakang ni sure bangun dah sakit dah.. maklumla dah tua.. kene plak bola2 drop.. mau tersungkur gak la kutip.. tapi takpe.. adatla kan.. mane boleh nk bandingkan dengan org2 yg dah main seminggu 2-3 kali. kite main seminggu sekali.. sure la pancit or sakit..

la ni gua pasti semer staf gamen sdg ternanti2 gaji baru 25 hb ni.. then konpem belanje sakan.. gua plak dah siap sedia tuk bajet baru n hope semuanye dpt gua kabe sorang2 tanpa perlu OU gua masuk campur.. hope OU gua rase lebih senang hidup dgn gua yang sejak dari awal dulu agak kesempitan... alhamdulillah.. gua pun nk jenguk OU gua kat budisiswa kejap... apelah dibuatnye dek awek sorang tu..

2 comments:

Zan said...

kat belakang stor budisiswa tu pon takkan nak amik lap jugak. kate puasa.

daddy cool said...

puasa tetap diutamakan.. jgn salah fhm dgn lap mengelap atau kona sane sini.. kerana sekangkang mawas jek dewan badminton ditepian denai budisiswa itu.. maka tidak hairanla jika ayah sejuk.. a.k.a PGN (pendekar golok nano) mengamati jurus2 7 likur dari pahlawan2 japungan jawa campuran yang belajo disekolah tinggi..