Monday, July 30, 2007

sempoi.......

sabtu pagi tu gua dah siap2 tuk gerak balik temerloh kampug OU gua.. dalam kul 9.30 baru gerak.. sampai area karak dalam kul 11... jalan agak clear cuma kadang2 jek terase hangat bile gua terpaksa matikan aircond sbb meredah bukit karak.. kekekeke.. biasalah 660. merangkak la naik.. nak2 kalau gua tak cari lajak dari awal2 area gombak tu...

sebelumnye tuh gua singgah umah adik gua tuk amik bekas makanan kucing.. yang tu la tu.. sumbat banyak2 makanan mcm dedak ke ape ke kan.. dia akan jatuh sendiri bile mane ade haiwan yg duk kunyah jek.. sebelum gerak dari umah adik gua tu.. ade lori dtg anto kayu kayan n dawai pagar.. rupenye laki adik gua dah beli lagi set lengkap tuk sambung pada umah kucing yg dia buat.. aku x dpt bayangkan la berat mana rumah kucing tu.. 2 org angkat tak gerak pun.. konpem pindah umah kene angkat naik lori paling koman 6 org.. tu pun terkehel pinggang.. kali ni aku nampak adik ipo gua tu try buat pintu masuk dan diselangselikan dgn pagar jaring.. supaya berangin sikitla umah kucing tu.. hmm dekat 1300 dah habis tu.. kucing2...

sampai temerloh gua ajak OU gua pekena cendol kat pekan mentakab ke jerantut ek.. gua lupe namanye.. lepas pekene tu gua layan singgah umah rehat kat temerloh jumpe bis partner mak mertua gua.. OU gua amik cek n sign cek.. bolehlah tuk rezeki mak mertua gua.. so selesai tu semer gua pun koner lap ke umah nenek OU gua kat kampung batu 1 jalan paya..

sampai2 jek nenek dah siap sedia tunggu dengan masakan gulai ayam.. lepas melantak n solat gua layan tido dgn anak2 gua.. gua perasan bangun2 dah kul 6 ptg.. so malam tu lepas solat isyak gua bawak nenek OU gua makan sate kat pekan temerloh.. oklah.. hepi sket nenek tu.. gua pun x pernah bawak nenek gua ronda2 naik kete... hish2 maha tak adil aku ni.. dah le nenek gua baru je sembuh sakit strok kot.. sampai takleh ckp.. nasib baik kuasa tuhan tuk sembuhkan dia semula.. alhamdulillah..

pagi ahadnye plak gua dgn OU gua g borong kat pekan sari nye pasar.. mcm biasa lar.. bandar temerloh sure terkenal dgn ikan patin masak gulai tempoyak.. so OU gua pilihla 2 ekor ikan patin sungai.. gua sempat beli stokin tuk bersukan.. sambil belek2 tu gua terpandang jam tangan yg hampir sama mcm gua pakai.. siot jek.. gua beli RM35.. kat pasar ni jual 26 jek, cuma patern dia lain sikit la.. tapi brand n jenis yg sama.. G-Shock Titanium Frogman... gua pun riki2 la.. try pegang2 raba usik2.. hmm nasib baik gua punye tetap ori.. walaupun harga under water.. sbbnye gua try tekan punat2 jam kt kedai tu.. tak berfungsi.. cet gaya serupa tapi kualiti brbeza.. buat malu gua jek pakai.. kang org kate gua beli situ.. terima kasih kat fatimah sbb dia yg orderkan tuk gua secara online.. cuma jam ni nampak bagak besonye.. anak2 gua tarik2 n ketuk2 pun tetap ok. wewewewewe

so lepas makan lunch dalam kul 1 tu.. gua pun dah prepair barang nk balik.. OU gua siap tapau semer lah ape2 yg bleh dibawak.. tepat kul 3 ptg gua masuk kete n ready to go.. sian nenek tu.. gua dapat bayangkan dia rase sunyila bile mana anak2 dia sendiri tak balik jenguk.. harapkan cucu dia je la.. biasalah adat manusia.. padehal benda ni bukan adat pun.. tapi mcm dah dijadikan adat kehidupan.. org tua ditinggal2kan..

yang gua kempunan sangat2... gua dah siap2 basuh sportrim saiz 13 kete ford lame.. cun dah gua teringin sangat nk pasang kat kancil gua.. tinggal beli tayar jek.. last2 nenek OU gua kate.. bagusla arie basuhkan besi tayar tuh.. pakcik harry ko mesti suke.. dia kate haritu sayang nak jual.. padehal ade mamat india nk beli harga besi buruk.. cet.. kalau gua tau.. gua letak jek bawah tangga tmpt ayam lepak n berak.. takpela.. kire gua halal la cuci bersih tu.. padehal dalam hati nak jek sumbat dalam bonet bawak balik KL.. OU gua pun suh tanye balik. maybe OU gua faham kot isi hati gua.. kakakakaka.. sempoi je la..

so hari ni gua rase mcm biasa... agak letih sebb mlm tadi gua perah tenaga tuk layan membanting lengan kat subang reket.. naik gile woo.. gua main sampai dekat nk tarik nafas dalam2 pun jantung n dada gua terasa sakit.. uiii mcm tak sayang nyawa.. kawan gua ckp ade org mati dah masa main badminton sbb jantung terkujat kot.. sbb lanyak sangat.. so dah last2 game tu gua slowkan permainan.. matikan langkah cuma hayunkan lengan sesedap rase je la.. so terimalah nasib kalah.. lagipun gua sengaja beri peluang pada Jaguh 10 Peminjam tuk merasa kemenangan dengan menggunakan reket yang baru dibeli dengan rege cecah ke 600 hingit.. gile betul la bebudak nih.. sanggup beli reket mahal... kalau tak caye baca sendiri http://setiakawan.blogspot.com

gua update sikitla pasal lin x gf gua yg dah kawin beranak 2 tu.. dah 4 kol dari dia gua tak jawab.. ade sekali tu wife gua angkat tapi lin buat2 tanye nk cakap dgn IS.. sejak bile plak aku nama is.. he he OU gua panas jek. ingat budak2 ke.. nk kelentong2... cakap je la nk cakap dgn zan.. bukan sha tak tau dia nk ngade2 dgn abang but be pro la.. luah OU gua masa gua tukar phone sbb bateri OU gua kong.. last2 lin plak kol.. hah menjawablah.. ye tak.. tapi gua cool.. sbb gua rase bukan salah gua dah.. bagi gua.. pas is pas.. umno is umno.. hu hutakdelah.. bagi gua.. gua cuma kawan n gua takdepun teringat sangat atau nk kol2 si lin tu mcm memula bertemu semula raye thn lepas.. padahal darah jantan gua ni sering sangat nk menunjukkan kehebatannya.. biasalah best men win... tapi cuma lin jek gile cari gua skrng.. so korang pk la.. adekah gua masih bersalah..

gua rase hepi saat ni sbb pinangan gua buat benda yang paling gua rase mahal tuk gua miliki akhirnye menampakkan hasil.. minggu lepas gua lalu kat jalan kasban tu gua dah nampak dah kayu2 mula terpacak n zink2 mula berdidi memegari kawasan tu.. harapan gua agar ianya cepat dinaik mulakan.. supaya tepat tarikh disember 2008 siap sepenuhnya..

waktu ni gua menunggu dengan penuh sabar dan harapan setinggi gunung supaya OU gua dapat job di UiTM secara tetap sepenuh masa.. gua harap2 sangat adalah rezeki tuk OU gua bertapak di UiTM bersama2 gua.. tak kirelah sbg ape n diberi gaji berapa.. asalkan sama tempat dan masa kerjanya... itu dah buat gua rase bahagia.. apepun gua nak OU gua lebih bahagia... hari2 penantian penuh debaran... amin..

1 comment:

Zan said...

leleh arr baca beb, terasa mcm mulia sangat hati murni member gua sorang ni, kekekekekeke.