Thursday, November 23, 2006

boleh tahan gak..

hmm.. selasa petang aku turun ke dewan HEP tuk melayan kerenah teman2 yg duk bising ajak hayun reket...

tapi apekn daye.. aku x bawak kelengkapan tuk bersukan.. just jadi penonton dari seat atas dewan je la.. yg menariknye aku tengok semua ni dah mcm baye2 pakcik umo 40 keatas yg main.. bukan main dasyat.. sempat gak aku jeling ke gelanggang A.. nampak agak muda.. mcm bertih jagung jek bebudak tu.. tapi dasyat2 cara main dia.. yerlah tenaga muda.. bujang n dara kot.. maybe student uitm yg sdg berlatih..

sempat aku sms wife aku, ckp aku balik lambat sket. lagipun luar sana masih hujan lebat..
balik umah je aku sesiap tuk solat maghrib n makan. wife aku masak ayam masak merah n sayur sawi goreng... sedapnye.. kene plak air sirap...

minggu ni aku masih study effect2 yg buagussssss tuk flash montaj aku.. hish naik risau plak.. tak banyak perubahan yg aku tunjuk masa meeting hari khamis smlm.. hari ni plak.. ustaz tambah lagi jon aku tuk design 5 bunting kecil saiz A2 kot.. tuk dibawa ke setiap cawangan semasa kitaorg g buat training. then tambah lagi 2 poster n flayers... fuh dasyat2...
hari ni puas hati aku.. dekat masuk 3 bulan aku godek design buletin.. tapi part yg jadi lambat sbb banyak editing balik tang konten... biasalah gamen..semua nk per pek...

mlm tadi aku layan cite katun ape ntah.. lepas solat maghrib aku baca yassin n tahlil sikit.. lepas layan cite aku layan 2 drama tv.. then masuk tido.. tu pun lepas wife aku tidokn anak bungsu aku.. biasalah hari2 tertentu ni.. anak2 kene kasi lentuk awal... kekekeke

banyak gak aku sembangkn mlm tadi. antaranya pasal keje wife aku.. kesian aku nengok. dah keje 5 tahun now baru lepak umah jaga anak.. mesti busan n letih.. walaupun jaga anak sendiri.. mesti ada gak rasa tertekan.. tapi dia tak menyesal benti keje sbb memang niat nk benti kalau aku dpt keje yg menjamin. aku syorkan wife aku cari keje bulan 12 ni atau awal thn depan.. kalau x dpt keje opis.. keje kilang bahgian admin pun kire bagus tuk dia..

mungkin dia risaukn keje di kilang akan ada syif waktu.. setahu aku operator je guna syif.. kalau kerani mesti opis our.. hmmm nanti aku hantarkan dia ke setiap gate depan kilang area shah alam ni.. aku yakin akan dptkn keje tuk dia..

dan pagi tadi aku dtg opis agak awal.. so biasalah melanguk kt jendela depan lif tingkat 5 menara SAAS kejap. lepas masuk opis aku try2 bukak email yahoo.. duk belek2 email yg dah aku baca. hmm ternampak tajuk mail tu kerja!... so ape lagi aku bukak balik..

aku terus kol no tu n tanye if keje tu masih ada.. dia direct terus bagi no tuan punye kompeni melalui sms pada aku.. aku terus kol. but takde org jawab.. lepas lebih kurang sejam kot. org tu kol balik.. memula dia kate keje tu dah ada org yg dipilih n start keje 1/12 ni.. so aku agak putus harapan la.. tapi lepas je aku kate wife aku pernah keje kerani kat petronas dagangan berhad klcc. dia pun katelah sebenarnye ade 2 kekosongan jawatan kerani n kalau nk cuba.. nanti isnin atau selasa saya kol balik n datang la tuk interview.. aku ape lagi.. kate je la alhamdulillah insyaallah.. dalam hati aku cakap.. ni mesti tadi fikir aku yg nk keje ni.. then bile aku sebut wife aku umo 26 thn.. dah lain plak dia bunyi.. hmm takpela.. apepun aku pkkan yg positif n yg terbaik tuk wife aku n aku sekeluarga.. tapi kalau kurang memuaskn hati masa keje nanti n x best langsung wife aku kate nanti.. baik aku suh stop semula.. n cari keje lain.. biasalah adat mencari keje... mestilah yg terbaik... x guna pakse2 keje tapi tak gembira...

dalam hati aku kadang2 mengandaikn sesuatu yg bukan2.. ntah la ek.. biar je kot dulu.. tuhan maha kaya.. dia lebih tahu ape yg bakal terjadi esok.. ape yg pasti.. aku perlu laksanakan tanggungjawab aku... amin...

No comments: