Thursday, November 30, 2006

kene poww

hmmm... smlm kul 10.30 azan dtg dgn remi a.k.a wak tuk anto borang permohonan jawatan kt uitm nih. aku nampak lagi semangat dan ikhtar seorang suami untuk mengapplykan jawatan tuk si isteri. dimana seperti aku dulu la masa cari keje tuk aku n wife aku.. bebetul bersungguh.

kate org, diselangi doa2 yg penuh dgn penghayatan dan mengharapkn agar menjadi kenyataan.
menunggu dengan sabar jawaban dari uitm pun dah 1 hal, kadang membawa ke 3 bulan dari tarikh borang diterima n periksa..

wak siap belanja aku rokok marlboroiiii keke ke.. kotak beso plak tu.. hmmm makin jerebu la jantung aku ni.. walaupun kadang2 aku sengaja degap degupkn jantung aku dgn laju dek kerana larian pantas ala2 lipas kudung memecah keheningan subuh... tapi takpe.. kate org.. rokok2 gak. senam2 gak. keje2 gak, main2 gak, tapi semua hal kene serius n tawakal.

smlm gak aku layan badminton kat dewn HEP uitm sampai jam 7 tpt.. sbb dikale tu seruan azan berkumandang n aku kenelah stop main n balik umah.. dah janji dgn mem beso lewat 2 jam je balik umah hari smlm... he he sayang bini ke mcm tu ke.. takut bini ke.. respek bini ke.. tunjuk tepati mase ke... entah la.. yg pasti aku cuba buat yg terbaik sbg seorang suami n ayah..

sampai umah wife aku masak gulai ikan merah, ada sambal sotong, ikan goreng, sayur kobis letak soohoon (betul ke eja) alamak.. kantoi lagi diet aku hari ni.. wife aku ni betul la.. dia suh jaga perut tap masak lazat2.. camnelah aku nk tahan nafsu makan.

lepas makan wife aku mengadu. dia dah mcm tenuk dah kt umah ni, kejap landing sana, busan tengok anak, landing sini, busan tido bilik, main game kt pc, kekekeek.. haru je aku dengo, ni kes tv tak dpt siaran le ni.. hmm nampak gaye kene beli la antena hari ni.

lepas isyak aku g bawak wife n anak2 aku g tesco, kene pow habis aku.. hari ni aku belikan antena jenis prime ntah ape jadi spesifikasi dia.. ntah ape2 lah kan.. regenye sampai 36 hingit.
then aku kene beli microwave jenis pensonic. nasib baik ada promotion.. muarh le gak dalam 89 hingit. then wife aku suh aku beli suar jeans.. gantikn suar aku yg dah lusuh giler kt umah tu rege dlm 15 hingit jek. sempat gak wife aku ajak g beli mainan anak2. adelah sikit aku belikan, pistol tembak melekat kt cermin tu, set lengkap 1 kem peperanga n set masak tuk anak pempuan aku. huiiiii saving aku lari sket bln ni.. hajat nk simpan buat modal bisnes kambing ni.

takpe ade lagi sket bajet sblm tamatnye bajet bulan 11 aku. bulan 12 ni plak gaji katenye masuk awal dalam 16 haribulan.. ni yg bahaye.. aku takut terguna awal jek..

sampai umah.. edjust punye edjust cuma dpt siaran NTV7 jek.. ceh.. ampeh tul... ni gare2 antena atas bumbung flet aku duduk ni kene sambar silat kot.. tak pun kene rembat... takpe2... jaga ko nanti.. aku masuk astro.. semua channel aku dpt...

dan hari ni semua rakan kerja aku dah masuk opis balik.. setelah 3 hari kt perlis nun sane..
hmm bermulalah episod gurau senda diselangi gelak tawe ria n bom mengebom serta tusukan kerja yg datang sesuke hati dia jek...

No comments: