Sunday, November 12, 2006

panjangkan masa

isnin pagi memang tenang.. setenang jiwa yg baru bangun dari tido... tapi belum pernah aku bangun tido bukak jendela jengah keluar jenguk2 bunga mekar waktu pagi sambil ade kicauan burung yg ntah dari mane datangnye...

se konyong2 aku lupa yg hari ni aadalah hari ke-2 aku berpuasa enam... sabar jelah.. mybe ari ni ada lagi kengkawan opis yg buat makan2 waktu lunch..

yerlah sepanjang minggu lepas.. hari rabu makan kt umah aku.. aku hidangkn lauk ikan masin goreng, tempe goreng, sambal kicap, sayur kacang, ayam masak gulai lemak kuning cili padi.. n udang masak sambal. masakan ala2 jawa + nogori 9.. yg bestnye semua licin... adekah kurang banyak aku masak.. atau sememangnye wife aku pandai masak... hu hu ni boleh dijadikn bukti mengapa suami berperut kedepan atau dari segi saintifikasionalizationye... boroi... kekekekek

hmmm hari khamisnye plak ade makan2 beso.. yerlah 2 rumah sekali gus buat jamuan.. memula g umah nura binti thalha... dari opis sepakat jam 12.15 he he gile la.. siap tutup grill opis tara kasi org lain masuk.. mesti heran mane penghuni e-Learning ni.. sebelum lunch dah lesap.. lepas kul 3 baru sampai...

sampai umah nura sedang enak ngam2 12.40 pergh.. perut pun tgh berlagu rindu... dihidangkn plak dgn nasi tomato.. berayamkn msk merah, ada kurma dalca ayam n kerang, sayur ape ek.. lupa dah.. aku pn x mkn sayur masa tu..

siap mkn kami salam2 n gerak terus menuju ke umah sapura binti jailani.. bukan anak sidik tau.. terletak di Teluk Panglima Garang... mcm dalam komik jek namatu... dewa perang kot asalnye... aku je la dewa air sirap.. kekekeke

kt umah sapira terase nyaman sey... duduk dedekat ruang tengah sambil ditup2 angin.. mcm rase dedekat pantai plak.. waktu tu plak zohor menjelma.. ape lagi solat dululah berjemaah dgn en.ali. lepas tu baru aku pekena mee kari... siap je makan mak sapura hidangkn buah kuini yg masak ranum kuning2 kemerahan. pergh x cukup sepingan + lagi sepingan.. keje melantak aje bebudak opis nih..

dedekat kul 2.45 baru gerak balik ke UiTM... hehe ni konpem sampai 3.30 ni.. dalam sedo x sedo aku mamai2 tido2 ayam serama kt dalam kete matrix sambil ditemani 3 org bidadari.. 2 org je anak dara.. sorang g wife kepada felo aku.. iaitu wak asrol...

esok harinye.. adelah hari perasmian UiTM selama 50. belah pagi tu keje cam biasa.. tepat kul 2 lepas solat jumaat aku layan tido kt umah adik aku .. sampai kul 4.. aku ingat majlis berjalan lancar.. rerupanye ada hujan ribut melanda.. so majlis tunda sampai jam 5 ptg...

masa najib berucap ngan dato vc berucap.. semua orang yg hadir dah melantak kelaparan.. aku turun selapas punch card jam 5.15 petang.. sempatla merasa 8 btg sate...

sampai umah aku terpaksa patah balik ke umah adik aku kt kolej delima 1 tuk amik kunci umah aku dari wife aku... wife aku lepak situ dgn mertua aku..

lepas solat maghrib aku ke umah adik aku semula tuk amik anak n wife aku.. pergh ulang alik hari ni bape kali ek.. 6 kali siot...

sabtu pagi aku sesiap kn diri n family tuk berangkt keumah adik aku jemput mak ayah aku.. hari ni 1 perjalanan yg jauh ke kenduri kawen farah n pistol di Lepar hilir 2 Pahang...
adik ipo aku suh bawak kereta wira dia... pergh terasa kenit aje aku ni bile bawak kete beso.. tabahkn hati aku drive pepelan sampaila masuk highway baru aku tekan.. tak laju pun.. 110 je aku bawak... sedap juga bawak kete beso ni kan.. ni belum bawak bas ke..

lepas makan2 aku n family gerak ke kuantan pahang.. sampai gak aku ke kuantan yek.. kekekek first time... lepas kul 5.30 tu aku gerak balik ke arah KL.. singgah keja[p kt umah nenek wife aku kt temerloh... lepas solat isyak..d alam kul 9.30 aku gerak balik KL... singgah lagi kt area pekan sari makan2...

tepat kul 10 gerak terus menuju ke KL.. kali ni betul2 gerak terus balik KL.. aku dah tensen.. letih n ngantuk... aku gagahkn mata n tangan serta kaki aku tuk bertahan sampai ke KL..
sampai shah alam kul 12 tepat.. masuk ikut gate depan UiTM... n thenlepas tukar2 kereta aku gerak balik ke umah aku plak...

sampai umah ape lagi kekemas barang n tmpt tido.. teru slayan tido sampai esok paginye...

hari ahad plak aku ke umah ustaz jam 9 mlm.. lepas makan2 dalam jam 11 aku gerak balik umah...

hmmm letih betul la...

No comments: