Sunday, November 26, 2006

MAHA 06

taubat tak pergi dah... maha 06, tmpt berlangsungnya pameran segala macam jadah industri pertanian, dari tanaman ke ternakan. langsung ade gak ubat2 tan makanan n perhiasan.

tahun ni UPM jadi tuan umah pameran maha tu.. gile bai.. sampai situ jem bumper ke bumper.. sabo ajelah.. ramai gak org mninat pasal maha ni kan... abah aku niat dia nk beli pokok strawberi... bole idop katenye.. aku iyekan je la.. adik ipo aku lak si adi tu nk tengok benih kambing katenye.. kot2 ada anak kambing yg menarik minat nanti.. bole gak amik detils kompeni n terus dtg je beli bila duit modal dah ada...

nk dijadikn cerita, masuk je area MAHA tu abah aku dah sesat. dia hilang dalam kire2 3 jam kot.. adik ipo aku yg keje mencarinye.. aku plak keje jaga anak2 aku supaya tak ilang gak...
wife aku je beriye masuk dewan pameran A sampai la ke G kot.. ntah la aku malas nk kire...

balik dari maha je terus ke mah mertua aku kat saujana impian bangi kajang... sampai sana dia duk sibuk mengemas rumah. rupanya mertua aku ingat mak ayah aku nk dtg sekali.. mungkin dia konfius dgn sms yg aku anto kot... bunyi dia lebih kurang cam ni.. "assalamualaikum ma, pagi ni kami ke pameran MAHA 06, insyaallah malam ni kami akan tido umah mama. " tapi takpe sekurang2nya rajin la sket mertua aku tu kemas umah.. kekekek sian dia.

mlm tu aku lpak kt umah je jaga anak bungsu aku.. mertua aku, wife n 2 anak aku g kuar jejalan cari makan katenye.. aku keletihan so lepak je la kt umah... sampai la diaorang balik bawa satey.. pergh sedap gak layan... esoknye belah pagi lepas mandi aku g tessco kajang beli beberang tuk dimasak n makan.. wife aku buat gulai cili padi ikan merah, tempe n tahu goreng cecah sambal kicap, sayur labu air, n ayam goreng.. perghh sluuurrpp aku makan..

sebelum tu tgh duk layan tengok tv aku dpt 1 mesej.. rupanye dari lin, dia suh kol skrng sbb ada hal katenye.. aku buat dek je la buat pe nk kol.. malas aku. kang balik2 kecoh rumahtangga aku.. tapi aku terpaksa cakap maxis anto iklan promosi.. selang 2 jam lepas tu kot.. tu pun lepas aku tido sejam.. wife aku kata ada 1 lagi mesej... kali ni dia dah baca tapi dia kate tak faham.. so aku bukak la tengok rupanya ayat dia cam ni.. "awak tel kita kejah blh kla nak "ape bahse ayat tu pn aku tak faham.. ayat seruan ka.. ayat penerangan ka.. ayat suruhan ka...

last2 aku jawabkn mesej tu.. "Hi awak ni siapa. Saya wife tuan punya phone ni. Apa yang awak nak? "pergh ... gile tak.. aku tunjuk kt wife aku apa yg aku anto balik kt org tu.. wife aku perli aku.. amboi jual nama org ye.. aku jawable.. abistu.. awak duk risau je baik abg serang dia tengok camne.. berkali aku suruh wife aku sms n kol je pempuan tu tapi wife aku tak nak.. katenye segan n tak kuasa nk gaduh2 pasal sms.. hmm pempuan... padahal wife aku tau kes2 sms mcm ni buat masa ni n tika ni cuma manje je yg aku katekan.. but mcm seolah2 wife aku masih blur.. ape la kejadahnye ni.. takkan la aku nk cakap.. ayang... lin anta mesej ni ha suh abg kol dia skrng.. gile ape... pelik la.. nape pelik ni...

bile aku pk balik nape kes cam ni jadi kt aku plak.. sedangkn dulu masa bercinta banyak sms masuk kt phone wife aku.. kadang siap gayut2 lagi tu.. n selalu gak hati aku ni diduga oleh kemesraan wife aku dulu kpd org2 lain... tapi tu dulu masa zaman tuk kaduk bercinta.. now dah alam rumahtangga.. takkan ujian tu dia plak yg kene rasa.. why now why dulu aku tak nak atau tak terbuka hati tuk melayan kerenah pempuan lain.. why skrng.

agaknye ni dugaan tuk aku kot.. setabah mane aku hadapi godaan n dugaan. tapi kenape ye...
kadang2 muskil gak dgn hidup ni..

mlm tadi aku masak mee goreng ada udang n telur goreng mata kebau.. puas anak n wife aku makan.. tapi tak sedap plak aku rase sbb tak cukup garam.. lepas tu kami tido beramai2... sblm tu aku sempat godek2 laptop yg baru aku dpt dari uitm tuk buat design bunting n poster sket...

wassalam

No comments: