Sunday, November 05, 2006

girrr gir...

yu hu... jelang je sabtu pagi... aku bangun seawal 6.30.. lepas bersih2kn diri aku g solat subuh...
dengan penuh semangat aku kerahkn tulang 4 kerat g pergi berjogging dekat taman hujung nun umah2 beso. dalam 30 minit aku balik ke umah... sebelum naik umah aku g belikn roti canai tuk anak2 aku bersarapan nanti.

pagi ni aku amik tugas wife aku sediakan sarapan pagi, roti canai dah siap sedia tuk dimakan.. aku buatkn plak nasi goreng ikan bilis... sambil2 tu aku onkn mesin basuh auto.. dapatla gak aku siapkn 2 basuhan... baju aku sendiri asing.. baju2 anak asing la kan.. kalau tidak susah nanti.. bercambur2...

siap basuh aku g kemas2kn sinki, tandas, then kul 10 pagi.. aku g beli dawai tuk aku pasang langsir... dah masuk genab dekat 2 bulan aku duk umah baru tu.. baru hari ni aku pasang langsir dgn terhormatnye... bengang je wife aku bile aku suh dia just sangkut2 selama ni... hari ni bangun je tido mesti dia berseri tengok umah bersih... suami mithali katekan.. x salah kot sekali dalam seminggu amik alih tugas mem beso.. setakat sarapan n kemas umah, apelah sangat.

kul 2.30 wief aku ajak beraye umah kawan dia kt gombak.. mak aiii gile jenuh aku tekan pedal minyak n break.. gile ape.. dekat 2 jam setengah baru aku jejak kaki kt gombak tu.. aku benci jem... benci giler.. tapi nk buat camne.. lainla aku menteri ke dato ke.. leh gak aku suruh kdua2 putih pasang neon2 kasi org ketepi masa aku lalu...

lepas tu aku g beraye umah kawan wife aku lagi kt area koperasi polis sri gombak.. area2 kayu hijau kot (greenwood) ntah la salah eje kot...

lepas solat maghrib baru aku gerak g umah member aku kt taman impian ehsan cheras ke balakong.. sebelum tu singgah kedai seng sei (betul ke eja) beli susu dutch lady tuk anak aku 2 pek...

sampai umah member aku dalam kul 9.30. lepak2 minum2 sembang, agak2 kul 10.30 aku gerak plak balik ke shah alam.. wife aku plak ajak singgah fun fair kt area econsave balakong.. adus.. nk tak nak kene nak jugak... org umah tersayang katekn.. hmm anak2 suke le tu...
baru naik helikopter yg tak semane tingginye dah menanggis... he he sian...

taks ampai sejam kot.. terus aku ajak balik.. sampai umah dalam kul 12 mlm...

ahadnye plak aku bangun dalam kul 10 pagi.. hari ni ada open house kt umah cik sirun kt sek.6 kemudian aku g usya2 umah teres area bukit raja.. then g usya plak area meru... jauh mang aiii. masuk kedalam.. tapi puas hati la dpt rege murah gitu... dalam 108K...

sampai la kul 5 ptg aku beraye umah zul plak kt rantau panjang.. lama gak aku beraye tu.. sblm maghrib aku balik umah...

start 6.30 ptg tu.. aku tido sampai 6 pagi esoknye... gile la... habis maghrib n isya aku tertinggal.. ya allah dosanye aku... hmm hari ni kene topup kn tu... kalau tak lupa nanti... dan hari ni aku puasa sunat 6 hari sempena syawal.. aku nk try the best tahun ni cukupkn 6 hari.. insyaallah.. amin

bubbye

No comments: