Wednesday, November 01, 2006

kisah suami isteri

dalam perjalanan balik ke Kl 1/11/2006, aku cuba bincangkan topik yg dah masuk 6 hari bersarang n berlegar2 kt kepale otek aku ni...

mest nampak tanda2 lelaki atau suami yg berhati girang berlagu riang dalam lamunan yg tak henti. ntah nape hati aku ni berbunga kembali.. kasih sayang kt anak n bini bertambah berseri2, mcm nk beristeri lagi je.. hish " supah wa nabi muhammad al-quran 30 juzuk " tula ayat aziz satar ketika mengayat hati wanita idamannya...

detik penting tuk aku bersuara dgn wife aku, aku mulakan dgn perjalan kisah cinta kamu berdua. bermula dgn perkenalan secara singkat dan cinta yg berputik mcm titisan air mata air yg mengalir tanpa terhalang, kerat2 pun sambung juga. sampaila dugaan sikit2 lalu dpn mata, tapi tu lah org2 tua kate.. senjata paling tajam bagi para lelaki ni adalah kesabaran dan keimanan.. iman tu dah tentu paling utama.. keduanye menyusul sabar... sabar tu kalau letak kt tepi jalan alamatnye lama dah "tukar ganti baju"tapi tu dulu...

lepas kawin tak sampai sebulan.. wife aku kate abg akan jadi ayah... he he serononye rase.. cam tak caye lak.. aku sesubur ni... so sampai la cerite ke akar2 umbi aku korekkan.. supaya perjalanan aku balik kl lebih ceria...

tapi sempat gak aku selitkan sejarah kisah cinta masing2 sebelum kawin dulu.. yerlah masing2 duk ada scandel n pacaran yg ntah mane2 jumpe tepi jalan main singah taburkan janji2.. last2 x jadi gak.. "kalau jodoh x kemana"

lepas tu baru aku cerita yg masa reunion raye ke 3 mlm tu.. shahrul azwan a.k.a black atau silid.. katekan pada aku yg ina atau norazlina atau manje atau lin, kirim salam pada aku n berikan no phone. dia kate dia ada buat salah pada aku..

seriau terus aku dengar nama tu.. terus mata n kepale otek aku ni terbayang jelas wajah n kenangan lama waktu aku dgn dia menjolikn kasih sayang yg bertahan sampai dia sah diijab kabulkn dgn seorang lelaki... nk pk jauh2 kang hilang plak hati seri aku pada malam reunion ni...

tapi maklumat yg aku dpt skrng ni .. dia dah ada 2 org anak.. aku ingatkn 3 mcm aku gak.. tapi anak dia dah pra sekolah dan yg kedua baru 3 thn.. sebaya dgn anak sulung aku.. black kate dia tgh ada problem dgn laki dia.. katenye laki dia diminati ramai.. mcm dia gak dulu le... so dia kenelah tahan hati bile laki dia dikelilingi bunga2 yang wangi setaman tapi tak kembang di jambangan sendiri... black kate lagi, lin tgh cuba cari keje balik tuk bantu laki dia yg tgh dilanda krisis sgn org tuanya. bis ness agak slow, ntah la.. rezeki masing2 lin..

saat ni kadang kala aku singahkn kejap ingatan aku ni pada manje, tapi jeling je tepi monitor aku ni terus nampak gambo anak bini aku... so ingatan tu lalu lalang gitu je la.. kalau nk pk pun tak boleh sbb kejap2 kene bukak phstp buat design.

sblm sampai area shah alam tu.. wife aku terus terang kate.. dia agak risau n sedih jika aku berhubung lagi dgn manje, walaupun sbg kawan. wife aku kate tiap tahun aku akan bukak topik ni tiap kali hari raya... ntah lah.. dulu pernah gak aku berseloroh dgn wife aku.. if abg nk kawin lagi boleh ke. dgn nada agak geram tapi still senyum sinis diserikan dgn cubitan di lengan wife aku kate.. jgn nk mengada abang.. yg sorang ni pun tak terjaga.. ade hati nk kongsi2kan diri tu.. lagi dia tokot.. anak2 ni camne.. kalau nk kenelah bagi nafkah sorang anak seribu.. dia plak nk rumah n kereta yg dah bayar habis.. he he mengarutje aku ni...

tapikan if dah tertulis takdirnye mcm tu.. dia redo je katenye.. hish mengarut lagi...
nyway aku tunggu2 juga tut tut tut........ info putus lah...

argh.. walau ape pn terjadi.. hidup mesti diteruskan... yg pasti aku tak pernah lupa pada ALLAH, mak ayah aku.. asal usul aku.. n tanggungjawab aku didunia membawa ke akhirat... amin

semoga ko berbahagia manje. biarlah public phone sekolah menengah parit betak tu jadi saksi duit2 aku yg aku duk talipon ko tiap2 hari tu... n biarlah hati n kulit aku yg terpahat nama ko ni jadi sejarah dalam idop aku.. aku tahu tuhan tu maha adil. setiap satu ada baik dan buruknye. dan ada balasannya...

"kalau ada jodoh tak kemana"... kekekekeekek ah sudahlah... ingat anak bini woiiii

No comments: