Thursday, November 16, 2006

kenapelah ye...

hari ni masuk hari kelima aku pose 6... pergh mcm tak caye, tapi percayelah..

dan hari ni kalau boleh aku nk jemput bapak aku yg dah bertapa lama kt umah adik aku dalam kolej delima 1 (kolej pempuan) uitm.

mesti bapak aku rase busan giler duk bertapa dlm umah tu. nk jejalan kt lobi kolej tu mampui kene ngorat dek anak2 dare kang.. kekeke.. hish nk buat camne dah adik aku tu laki dia jadi RS dalam tu... tapi yg bestnye.. umah dah le beso.. dapur mak aiiii lebih dari cukup ruang dia. . kabinet keliling... toilet 2.. aircond siap... bilik beso2 belake.. set katil ada 2 free... tambah lagi yg hak sendiri... sofa cukup... almari perhiasan semua lengkap.. pendek kate masuk tinggal cuci kaki jek...

yg paling bestnye.. api n air free... gile la.. nikmat dunia betul hidup... tapi jadi RS cuma kontrak 2 thn jek.. kalau takde komplen dari pelajar n semua pun ok.. maka sambung lagi kontrek tu 2 thn 2 thn 2 thn... kalau dpt duduk lama konpem saving gegila.. boleh beli kete cash.. second je la kan.. tu pun dah untung.. laki bini gaji x mati 4K.. pergh sedap sangat dah.. anak2 lak takde g...

mesti mak ayah aku tgh duk pk rumah kt kampung tu.. ayam.. lembu.. sapa la yg jaga.. aku harap abang aku si mawi tu boleh diharapla kan.. sawit lagi... hish aku naik risau plak...
abah mesti risau tang musim2 hujan ni.. takut air naik.. kang masuk umah air tu sia2 jek..
mak plak risau hal tanaman n bunga2 dia.. kang layu jek x disiram n baja.. tapi musim hujan kan...

hmm smlm ada meeting berkaitan hari mesra pelanggan n pelancaran i-learn versi 2.. ntah ape nama hari mesra pelanggan tu nk ditukau nye... yg letihnye aku kene buat montaj n gimik cam ne nk mulakan pelancaran tu... kene pakai flash le kalau nk senang.. but aku belum pernah buat yg gempak2... ni kot masenye aku kuarkan segala intipati skillo yg aku simpan jadi lemak selama ni... group aku ada 3 org.. aku, nura n sapura.. but yg aku pasti ok dgn multimedia si nura tu ha... si sapura ni sah2 org skrip2... programmer katekn.. otak pun serabut je dgn coding2...

smlm gak aku siapkn 5 design tuk cenderahati hari mesra plngn tu n konferen antarabenua nanti.. kekekek.. antarabangsa la dol... takdela susah sangat.. kene buat design bag yg memuatkn dalam tu.. buletin n brochure, pen, bookmark, keychain & tali gantung tag nama tu.

tapi yg membanggakn aku.. mamat yg amik projek printing tu dtg siap kate... dalam banyak2 selama uitm ni hantar design.. buletin aku tu dia puji sket.. he he kenape ye.. tu tajuk blog aku hari ni... agaknye selama ni belum ade unit multimedia yg sanggup ubah stail koporat ke keparat.. hish risau aku.. kang kene reject dgn dato vc sia2 je aku bertapa dgn pc selam ni.. tapi x sabar aku nk tengok mamat tu print kaler.. kalau semu aorg puji.. aku yakin aku dah mula serlahkn bakat kurniaan tuhan ni.. alhamdulillah

semalam plak line phone aku masuk... direct line terus ke aku.. 03-55435783, tapi mlg sketla kn x bley nk kol out.. pendek kate takleh nk gayut dgn sahabat andai.. makwe. isteri, mak ayah n seanteronyelah.. kekekek kalau tidak naik lemak la semua..

sayonaraaaaaa

No comments: